خانه / علمی / چه زمانی وقت خداحافظی با شغل ۸ ساعته است؟
سرور و هاست رایگان

چه زمانی وقت خداحافظی با شغل ۸ ساعته است؟

آیا اکنون زمان خداحافظی شما با شغل هشت ساعته‌ی کارمندی فرا رسیده است؟ اگر نه پس زمان آن چه وقت است؟

 
چندین مورد خواسته یا ناخواسته وجود دارد که می‌تواند یک کارمند را به یک کارآفرین تبدیل کند:

از دست دادن شغل

اگر چه از دست دادن شغل راه ایده‌آلی برای یک شروع تازه نیست؛ اما بسیاری از مردم زمانی به سراغ راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود می‌روند که حاشیه‌ی امن خود را از دست بدهند. وقتی که عمر کاری شما در یک سازمان یا مجموعه به پایان می‌رسد دو راه دارید: یا اینکه به دنبال کارفرمای جدید دیگری برای خود باشید (که این گزینه مسائل و مشکلات خاص خود را دارد) یا دل به دریا بزنید و کسب و کار شخصی خود را شروع کنید. از طرفی، چنانچه قبل از اخراج، اقدام به طرح کسب و کار شخصی خود کنید بهتر خواهد بود.

نارضایتی از همکاران و محیط کار

از همکاران خود ناراضی هستید و به این نتیجه رسیده‌اید که محل کار شما توسط افراد احمق اداره می‌شود. دانش صنعتی، موجودی ارزشمندی است. با این حال شرکت‌هایی هستند که با وجود ناکارآمد بودن به سودآوری می‌رسند. همان طور که جیم کالینز در کتاب خود به نام از خوب به عالی به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید خیلی از شرکت‌ها در این تله‌ی فکری می‌افتند: اگر سالم است، درستش نکن. به این ترتیب با این شیوه‌ی فکری اجتنابی، از هر گونه تغییر و نوآوری دوری می‌کنند. این شرکت‌ها تا زمانی که با مرگ مواجه نشوند، شیوه‌های خود را تغییر نخواهند داد و حتی وقتی به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند، باز هم نسبت به تغییر مقاومت می‌کنند. بسیاری از کارآفرینان هوشمند، کارفرمایان سابق خود را رها کرده‌اند تا شرکت خود را راه‌اندازی کنند و با همکاران بااستعداد سابق خود به‌عنوان نیروی کار فعالیت می‌کنند.

 دیدن یک فرصت

هر بار که جهشی در دنیای تکنولوژی روی می‌دهد فرصتی شکل می‌گیرد تا در بستر آن یک صنعت راکد را متحول کرد. بسیاری از کسب و کارها هرگز فکر نمی‌کنند اگر امروز این شرکت را دوباره از ابتدا راه‌اندازی می‌کردم، چه تفاوتی ایجاد می‌کردم؟ در عوض آن‌ها هنوز بر مدل فکری ۳۰-۲۰ سال پیش تکیه می‌کنند.

در برخی موارد، تمام سه عنصر برای خداحافظی با کار کارمندی با هم فراهم می‌شوند! پس از دعوای تاریخی اوراکل و پیپل سافت در سال ۲۰۰۵، پیپل سافت توسط اوراکل خریداری شد. دیوید دافیلد، مدیرعامل سابق پیپل سافت و انیل بورسی، مدیر ارشد استراتژی این شرکت اقدام به راه‌اندازی شرکت ارائه‌دهنده خدمات پردازش ابری به نام WorkDay کردند. امروزه، WorkDay با بیش از ۱.۶ میلیارد درآمد سالانه، اصلی‌ترین رقیب پیپل سافت به شمار می‌آید.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.