خانه / روانشناسی / ۶ راه برای آنکه از حجم شدید کار رها شوید – موفقیت
سرور و هاست رایگان

۶ راه برای آنکه از حجم شدید کار رها شوید – موفقیت

۶ راه برای آنکه از حجم شدید کار رها شوید - موفقیت
در موفقیت : ۲۰۲۰-۰۶-۲۸ ۲۲:۲۴:۳۴

یکی از مشکلات نسبتا خوبی که ممکن است برای هر فردی رخ دهد، مشغول شدن به حجم شدیدی از کار است. وقتتان را گذاشته‌اید و تجارتی برای خودتان دست و پا کرده‌اید، و حالا مشتریان مصرانه دنبال بهره‌وری از مهارت‌های شما هستند. شاید این موضوع در نگاه اول افقی روشن و خوشحال کننده را نشان دهد، اما اگر خیلی طولانی شود، ماجرا جور دیگری خواهد بود.

حال تصور کنید برای چندین سال مشغول به کاری تمام وقت باشید. از ساعت ۰۵:۰۰ صبح بیدار شده و بلافاصله شیفت کاری‌تان هم شروع شود و حتی تا سومین شیفت به طول انجامد. وقتی ساعت از نیمه‌های شب بگذرد، بدون شک پیش خودتان تصور می‌کنید که بیش از حد به روح و روانتان فشار وارد شده و شاید حتی برای لحظه‌ای دچار فشار عصبی شوید.

شاید فکر کنید رهایی از این شرایط کمی دشوار باشد، اما در حقیقت روش‌های مختصر و ساده‌ای وجود دارند که می‌توان این قضیه را مدیریت و شرایط حاکم بر حرفه کاری‌تان را تسهیل کنید، به خصوص اگر به شغل فعلی‌تان علاقه‌مند باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای برقراری تعادلی بیشتر بین زندگی و کارتان، این شش نکته را در دستور کار قرار دهید. با دیجیاتو همراه باشید.

۱- استراحتی مختصر به خود بدهید

کار مداوم هم خوبی‌های خودش را دارد هم بدی‌های مضری، چرا که در مجموع می‌تواند به سلامت روان و جسم شما و همچنین بهره‌وری کاری لطمه وارد کند. بنابراین سعی کنید هر موقعی که احساس کردید جایی گیر کرده، خسته شدید یا احساس گیجی دارید، برای چند لحظه استراحت کنید، نفسی عمیق کشیده و یا به طور کلی برای مدتی دست از کار بکشید. چه در محل کار و چه در خانه، قدم زده و به آشپزخانه مراجعه کنید و تنقلاتی بخورید، یا بیرون رفته و قدمی بزنید. دور شدن از کامپیوتر برای مدت یک تا پنج دقیقه یا انجام کاری دیگر می‌تواند انرژی، تمرکز و عملکرد شما را تازگی ببخشد.

۲- برای خود زمان‌بندی تعیین کنید

امروز دوشنبه است و مدیر یا مشتری شما پروژه‌ای را برای جمعه می‌خواهد. اگر انجام این کار را به لحظات آخر موکول کنید، احتمالا همه چیز استرس‌زا و پرفشار خواهد بود، آن هم در حالی که چهار روز کامل برای انجام این کار فرصت خواهید داشت. بنابراین سعی کنید پروژه خود را تقسیم و زمان‌بندی کرده و فشار را کنترل کنید. شروع کردن ابتدای کار فرصتی است برای اینکه فشار اولیه کار را حذف کنید و بار کلی را به روزهای دیگر منتقل نمایید. چنین اتفاقی نه تنها کیفیت کار شما را زیاد می‌کند، بلکه به روحیه و تمرکز روانی شما هم کمک می‌کند.

۳- به خودتان افتخار کنید

خیلی ساده است اگر برخی از اشتباهات باعث شود از ادامه کارتان ناامید شوید یا به مهارت‌ها و توانایی‌هایتان شک کنید، اما بدانید که هیچکسی عاری از اشتباه نیست. اگر یک روز خواب ماندید یا کاری پیش آمد و نتوانستید به هدف آن روزتان برسید، وحشت نکنید و ناامید نشوید. هیچ روز یا ددلاینی کیفیت کار شما را نمی‌سنجد، بلکه اهداف والای شما هستند که شخصیت حرفه‌ای شما را شکل می‌دهند. شاید در وضعیت ایده‌آل نباشید، اما قطعا می‌بایست به خودتان افتخار کنید و به توانایی‌های خود اشراف داشته باشید.

۴- برای موارد ضروری وقت بگذارید

کار

هیچ پروژه‌ای مهمتر از خانواده، دوستان و سلامتی شما نیست. حتی اگر به مرحله آخر ددلاین رسیده بودید و کوهی از کار روی دوشتان ریخته بود، خیلی مهم است که برای خودتان و افرادی که دوست دارید یا دوستتان دارند وقت بگذارید. شاید همه چیز را بتوان در تماسی ۵ دقیقه‌ای با مادر، گشتی مختصر با همراهی همسر یا حتی شب‌گذرانی با فرزندانتان خلاصه کرد. در هر صورت فراموش نکنید که حفظ تعادل بین کار و زندگی شما، ذهن و روانتان را سلامت نگه می‌دارد، بدون اینکه مهم باشد چه چیزی در زندگی شما بیشترین اهمیت را دارد.

۵- از موارد غیرضروری دوری کنید

بسیاری از ما در حال حاضر خودمان را قرنطینه کرده‌ایم و از روی مبل یا میز تحریر اتاقمان مشغول کار هستیم و احتمالا تا پایان پاندمی ویروس کرونا این وضعیت ادامه خواهد داشت. در این شرایط موارد غیرضروری هستند که ممکن است حواستان را پرت کند. تلویزیون درست روبروی شما قرار دارد، تلفن هوشمندتان درست کنار دستتان است، اما هر کدام از آنها می‌توانند مخلی در روند کار شما باشد. یک قسمت از سریال مورد علاقه‌تان، یک گشت و گذار کوتاه در اینستاگرام، ناگهان به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید نیمی از روز را از دست داده‌اید.

۶- حواستان باشد چقدر توانایی دارید

کار

بدیهی است؛ هر باری که شما کاری فراتر از توانایی‌هایتان را بر عهده می‌گیرید، استرس و فشار امانتان را خواهد برید. حتی ممکن است فراموش کنید چه چیزی شما را به این مرحله رسانده، اما مهارت‌ها و اشتیاقی که برای بالا رفتن مداوم از کوه دارید، می‌تواند به همان اندازه شما را به پایین بکشد. پس حد خودتان را بدانید و برای سفری دیگر آماده شوید، اما به اندازه توانایی‌های شناخته شده‌تان.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.