خانه / روانشناسی / چطور ارزش خود را در محیط کار ارتقا دهیم؟ – موفقیت
سرور و هاست رایگان

چطور ارزش خود را در محیط کار ارتقا دهیم؟ – موفقیت

چطور ارزش خود را در محیط کار ارتقا دهیم؟ - موفقیت
در موفقیت : ۲۰۲۰-۰۷-۱۲ ۲۲:۲۴:۳۴

همه ما به دنبال ارتقای ارزش خود در محیط کار هستیم چرا که در این صورت مسیر ارتقای شغلی هموار شده و شانس افزایش دستمزد هم بیشتر می‌شود. برخی ممکن است برای نشان دادن ارزش خود سراغ راه‌های اشتباهی نظیر بر عهده گرفتن مسئولیت های بیش از حد یا تخریب همکاران بروند که نه تنها باعث رسیدن به نتیجه دلخواه نخواهد شد، بلکه ممکن است نتایج منفی هم به بار بیاورد. برای ارتقای ارزش در محیط کار باید راه‌های معقولی را در پیش بگیرید که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

نسبت به بازخوردها بی‌تفاوت نباشید

۵ روش برای یک ارائه به یاد ماندنی‎

هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمی‌آید اما کمتر کسی است که انتقاد را با هم با آغوش باز پذیرا باشد. این در حالی است که انتقادهای سازنده نقطه ضعف‌های ما را برجسته می کنند که با کار کردن روی آن می‌توانیم خود را به مراتب ارزشمندتر سازیم. نظرسنجی ها نشان داده که دریافت بازخورد پیوسته از سوی همتایان به افزایش کارایی کارکنان منجر می‌شود.

ذهنیت دستاورد محور داشته باشید

LeadershipIQ با انجام مطالعه‌ای  ذهنیت افراد را به پنج گروه دستاورد محور، قدرت محور، مبتنی بر همکاری، امنیت محور و ماجراجو تقسیم کرده است. افراد دستاورد محور همان‌هایی هستند که پیوسته خود را به چالش کشیده و دنبال موفقیت‌های بزرگتر هستند. هرچند این ذهنیت‌ها هر کدام مزایا و محدودیت‌های خود را دارند اما بر اساس همین مطالعه افراد دارای ذهنیت دستاورد محور ۴۴ درصد بیشتر به کارشان علاقه نشان داده و نتایج بهتری می گیرند و این همان چیزی است که کارفرماها تحسین می‌کنند.

برای یافتن چنین ذهنیتی کافی است یک کار روزمره را در نظر گرفته و سعی کنید آنرا به شکل بهتری انجام دهید. برای ارزیابی عملکردتان هم معیارهایی مثل زمان یا کیفیت کار را در نظر بگیرید. با هر بار دستیابی به هدف تعیین شده ذهنتان به شما پاداش داده و سوخت لازم برای پیشرفت بعدی را مهیا می‌کند.

مدارک حرفه‌ای بگیرید

کسب گواهینامه‌های حرفه‌ای راهی مطمئن برای اثبات مهارت‌ها و توانایی‌ها است، نه تنها هنگامی که دنبال یک شغل جدید می‌گردید، بلکه حتی زمانی که مشغول به کار هستید. بنابراین دریافت یک اعتبارنامه یا گواهی‌نامه معتبر که به شاخه کاری شما ارتباط دارد، ارزش و شانس شما را به عنوان نیرویی شایسته بالا می‌برد.

از طرف دیگر برقراری ارتباط با متخصصان صنعتی که در آن مشغول به کار هستید، می‌تواند تمام مشکلاتی که خارج از حیطه توانایی‌های شماست را برطرف کند، به خصوص در رویه کاری روزانه. به علاوه اینکه وقتی دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی می‌گردید، این مدارک می‌تواند فوق‌العاده ارزشمند باشد.

در کارگاه‌های یک روزه ثبت نام کنید

در برخی صنایع، دریافت گواهی‌نامه ممکن است سال‌های زیادی طول بکشد یا تمرینات طاقت فرسایی بطلبد. آیا شما وقت کافی برای سپری کردن این دست از اوقات را دارید؟ اگر جواب منفی است وارد کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های یک روزه، کلاس‌های کوتاه مدت آنلاین، یا دوره‌های سازمان یافته مختصر مرتبط با شاخه کاری‌تان شوید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد با روند تغییرات و پیشرفت موضوعاتی که در زمینه شغل شما مهم است همراه شوید و به دانش خود بیفزایید و در نهایت از آن در کار استفاده کنید. برگزاری این کلاس‌ها و رویدادها هم در ایران رواج بسیاری پیدا کرده و به راحتی می‌توانید دوره مرتبط به کارتان را پیدا کنید.

خارج از چارچوب فکر کنید

وقتی خودتان را به عنوان فردی خلاق نشان دهید که خارج از چارچوب‌ها فکر می‌کند، در واقع توانایی‌هایی را به رخ می‌کشید که می‌تواند رویکردی متفاوت را در کار پیش گرفته و با مشکلات نیز از راهی نوین مواجه شود.

استفاده از ایده‌ها و تجربیات تازه یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده برای حل مشکلات به شمار می‌آید. اگر گاهی خود را محصور به انتظارات و شرایط عادی شرکت بکنیم، نمی‌توانیم به اندازه کافی و با نگاهی باز به شرایط نگاه کرده و فراتر از آنها را ببینیم. نه به این معنا که لازم باشد قوانین را بشکنید؛ صرفا ذهنی باز داشته باشید و دنبال راهکارهای ایده‌آل بگردید.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.