خانه / روانشناسی / اشتباهات روزانه ای که روزتان را خراب می کند
سرور و هاست رایگان

اشتباهات روزانه ای که روزتان را خراب می کند

اشتباهات روزانه ای که روزتان را خراب می کند

اغلب افراد پس از بیدار شدن از خواب ناخواسته اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که تمام روز آنها را خراب می‌کنند.
این اشتباهات موجب می‌شوند که حال فرد در طول روز تحت تاثیر قرار گرفته و معمولا این افراد روز خوبی را سپری نمی‌کنند. به گزارش سایت «تودی» با آگاهی از این اشتباهات و در نتیجه جبران آنها می‌توانید روز خوبی را برای خودتان رقم بزنید:

۱ – خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید و در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرید یک روز کسل‌کننده را پیش رو خواهید داشت. یک بررسی انجام شده در دانشگاه فینبورگ آمریکا نشان داد که در واقع از دست دادن نور خورشید در هنگام صبح شاخص‌ توده بدنی را بالا می‌برد. در واقع افرادی که بعد از ظهر در مقابل تابش نور خورشید قرار می‌گیرند شاخص توده بدنی آنها نسبت به کسانی که صبح در معرض این نور قرار می‌گیرند افزایش می‌یابد و در نتیجه بیشتر با چاقی و عوارض ناشی از آن دست به گریبان هستند. در واقع قرار گرفتن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید در هنگام صبح به افزایش سطح انرژی و تنظیم فعالیت بدن، افزایش اشتها و نیز تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

۲ – ننوشیدن آب

اگر در هنگام صبح آب ننوشید در باقی روز با کمبود اکسیژن در بدن روبرو خواهید بود و کمبود اکسیژن شما را در حالت بدی قرار داده و شما احساس خستگی مفرط می‌کنید. در واقع نوشیدن مایعات در هنگام صبح نه تنها شما را شادتر و پرانرژی تر می‌کند بلکه سرعت و توانایی شما را در کار افزایش می‌دهد.

۳ – شروع کردن صبح با معده خالی

بر اساس تحقیقات اخیر در انگلیس، در صورتی که فرد بدون خوردن صبحانه روز خود را آغاز کند در تمام آن روز تندخو و عصبی خواهد بود. در واقع یافته‌های این تحقیق نشان داد کسانی که صبحانه می‌خورند کارهای روزانه خود را با انگیزه و حس و حال بهتری انجام می‌دادند. همچنین خوردن وعده‌های سالم غذایی در هنگام صبح انرژی لازم را برای عملکرد بهتر در تمام روز به مغز شما می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود که برای صبحانه از ترکیبی از مواد حاوی پروتئین و کربوهیدرات استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس، کسانی که در هر سه وعده غذایی ۳۰ گرم پروتئین را به بدنشان می‌رسانند، جذب پروتئین در عضلات آنها ۲۵ درصد بیشتر از کسانی است که تنها در وعده شام پروتئین می‌خورند در حالی که این ماده غذایی برای حفظ سلامت بدن ضروری است.

۴ – رفت و آمدهای روزانه

مسیر خانه تا محل کار عامل مهمی در پر انرژی بودن یک روز کاری است. قرار گرفتن در ترافیک‌های طولانی نه تنها موجب عصبی شدن فرد در آن روز می‌شود بلکه تاثیرات سوء بلندمدتی نیز دارد. برای این ترددهای ضروری روزانه روش مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال سعی کنید تا حد امکان با ماشین شخصی از خانه خارج نشوید تا به ناچار در ترافیک های طولانی نمانید و بتوانید برخی از مسیرهای بین راه تا رسیدن به محل کار خود را پیاده روی کنید.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۱ دیدگاه

  1. مطلب مفیدی بود
    من هر روز صبح به محض بیدار شدن چند دقیقه این بیت از سعدی را به آواز می خوانم:

    به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست
    عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست

    این کار ساده در کل روز من را شاد، سرحال و آرام نگه می دارد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.