خانه / روانشناسی / انواع باورها و اهداف چیست؟
سرور و هاست رایگان

انواع باورها و اهداف چیست؟

شما نیاز دارید تا به سه چیز در مورد باورها و اهداف داشته باشید

دستیابی به آنها امکان پذیر است.
شما قادر به دست یابی به آنها هستید.
شما شایستگی رسیدن به آنها را دارید. امکان، توانایی و شایستگی، سه کلید دست یابی به موفقیت است.
امکان پذیر بودن:

بسیاری از ما، امکان پذیر بودن یک عمل را با صلاحیت داشتن انجام عمل، اشتباه می گیریم و فکر می کنیم وقتی ما واقعا نمی دانیم که چه کاری باید انجام دهیم، پس آن کار امکان پذیر نیست. این درست است که همه ما دارای یک سری از محدودیت های فیزیکی هستیم و معمولا نمی دانیم که این محدودیت ها چه چیزهایی هستند ولی شما نمی توانید یک چیز منفی را ثابت کنید، بنابراین هرگز نمی توانید ثابت کنید که در آن چیز ناتوان هستید و فقط می توانید بگویید که هنوز آنرا به دست نیاورده اید.

در ابتدا، این صحبت مطرح بود که امکان ندارد که یک نفر بتواند یک مایل را در کمتر از چهار دقیقه طی کند. اما پس از آنکه راجر بانیستر در ۶ مه ۱۹۵۴ در آکسفورد این کار را انجام داد، ورزشکاران زیادی در سطح جهان موفق به پیمودن یک مایل در کمتر از ۴ دقیقه شدند و امروز، آن چیز غیرممکن، کاری معمولی به نظر می رسد. ??‍?‍?‍??باورها و اهداف

توانایی:?
آیا برا ی خواسته های خود یک سقف ذهنی قرار داده اید؟ ما اغلب خود را با این باور که نمی توانیم کاری را انجام دهیم، محدود می کنیم. اما باورها واقعیت نیستند. آنها فقط بهترین گزینه های ما در لحظه هستند.
یک باور اساسی و درست داشته باشید. شما هنوز به محدوده توانایی خود دست نیافته اید.
یک ذهن باز داشته باشید و هرگز به دیگران اعلام نکنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، حتی اگر فکر می کنید که نمی توانید.
خوب گوش بدهید. خواهید شنید که مردم چگونه باورهای خود را در مورد عدم توانایی انجام کارها بیان می کنند. مردم آمادگی بیشتری دارند تا بیشتر به موارد منفی توجه کنند تا به موارد مثبت. محدودیت هایی که برای خودتان تنها یک فرضیه است را بزرگ نکنید.
صحبت های منفی، تنها شما را در محدودیت های خود ساخته تان گرفتار می کند. اگر متوجه شدید که شما نیز اینگونه فکر می کنید، کلمه “هنوز” را به انتهای آن اضافه کنید. این گونه است که واقع بین می شوید. در مسیر پیشرفت خود هرگز بهانه تراشی نکنید و حتما برای اهداف خود به دنبال پاسخ و دلایل محکم برای اینکه می خواهید به هدف برسید، باشید. بهانه تراشی به معنای آماده شدن برای شکست است.

شایستگی:?
آیا شما سزاوار رسیدن به این هدف هستید؟ فقط خود شما هستید که می توانید به این سوال جواب دهید.

ان ال پی NLPدر مورد اینکه اهداف شما از نظر اخلاقی درست هستند یا نه، قضاوتی نمی کند. بلکه به شما کمک می کند تا به هدف برسید.
بررسی سبز و اکولوژیک بودن هدف به معضلات اخلاقی احتمالی هدف می پردازد. شما فقط می توانید تصمیم بگیرید که چگونه این معضلات را از میان بردارید.
پس از اینکه اهداف خود را ایجاد کردید برای هر هدف این طور بگویید:
– ?این هدف ممکن است؟
– ?من توانایی رسیدن به آن را دارم؟
-? من سزاوار رسیدن به آن هستم؟
به هر احساس نامطلوبی توجه کنید. آنها موانع و تردیدهای شخصی شما را نشان می دهند. حالا موانع ممکن را جستجو کنید. چه چیزی ممکن است شما را متوقف کند؟ به درون خود نگاه کنید (من به این هدف نمی رسم. زیرا…) و سپس تمام دلایل ممکنی را که به ذهنتان می رسد فهرست کنید.

برگرفته از کتاب NLP Work Book نوشته جوزف اوکانر.
??

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۲ دیدگاه

  1. سلام بسیار عالی درودبرشما

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.