خانه / روانشناسی / چگونه موهای خود را کوتاه کنیم؟ آموزش کوتاهی مو در خانه برای خانم ها – موفقیت
سرور و هاست رایگان

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم؟ آموزش کوتاهی مو در خانه برای خانم ها – موفقیت

موفقیت در ۲۰۲۰-۰۵-۰۸ ۲۲:۰۷:۴۸

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم؟ آموزش کوتاهی مو در خانه برای خانم ها – موفقیت

کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توانیم به آرایشگاه برویم یا از کار آرایشگرها راضی نیستیم، پس چه بهتر که خودمان دست به کار شویم. گرچه ممکن است مهارت یک آرایشگر حرفه ای را نداشته باشیم، اما می توانیم خودمان در خانه دستی به سر و روی موهایمان بکشیم و ظاهر آن را از آنچه هست بهتر کنیم.

با این آموزش کوتاهی مو در خانه برای خانم ها همراه باشید.

۱- وسایل مورد نیاز را آماده کنید

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم

رعایت نکات پایه ای را فراموش نکنید. بعضی از آن ها شاید بدیهی به نظر برسند اما برای نمونه، به خاطر داشته باشید که حتی چیزی به سادگی یک قیچی کُند ممکن است به موهای شما صدمه بزند، پس بهتر است هر جنس مویی هم که دارید، از یک قیچی تیز استفاده کنید. حتی شاید بهتر باشد یک قیچی حرفه ای بخرید.

وسایل مورد نیاز برای کوتاهی مو بسته به نوع موها ممکن است متفاوت باشد. مثلاً برای موهای فر شانه های دانه درشت بهترند و برای موهای صاف بهتر است از شانه های دانه ریز استفاده کنید. این مسأله در مورد کش ها و گیره هایی هم صدق می کند که برای تقسیم بندی راحت تر موها استفاده می شوند. استفاده از گیره می تواند کمک کند موهای صاف و کم پشت خود را با دقت و ظرافت کوتاه کنید.

فهرستی از وسایلی که احتمالاً به آن ها نیاز دارید:

  • قیچی تیز
  • شانه
  • کش و/ یا گیره
  • بطری اسپری
  • حوله

به خاطر داشته باشید: اگر موهایتان خیلی فر است، راحت تر است که آن را به صورت خشک کوتاه کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد آن را کوتاه نمی کنید، چون موهای فر در حالت خیس قد بلندتر و پف کمتری دارند. همچنین می توانید با اسپری کردن آب موهای خود را خیس کنید.

۲- به آنچه که می خواهید و آنچه که از دست تان برمی آید خوب فکر کنید

  • اگر فقط می خواهید قد موهایتان را کوتاه کنید یا آن ها را نوک گیری کنید و موهایتان هم لخت است، لازم نیست مقدار خیلی زیادی از آن ها را بزنید و یک مقدار کم هم کفایت می کند. خصوصیات اصلی مدل موی فعلی تان را تجزیه و تحلیل کنید و بی معطلی مرحله ی شماره ی ۳ را شروع کنید؛ البته این نکته را به خاطر داشته باشید که بهتر است موهایتان را نیم سانتیمتر کمتر از آنچه در نظر دارید کوتاه کنید. به ترتیب اگر کار درست پیش نرفت، وقتی به آرایشگاه بروید موهایتان آنقدری قد خواهد داشت که آرایشگر بتواند درستش کند.
  • اگر مدل موهایتان لایه لایه است، یا موهای حالت دار یا فری دارید و می خواهید موهایتان را سبک کنید و به آن ها جنبش دهید، ابتدا باید مدل موی فعلی تان و میزان جنبش مدل موهایتان را تجزیه و تحلیل کنید، سپس سراغ مرحله ی شماره ی ۴ بروید.
  • اگر قصد دارید تغییری اساسی در موهایتان ایجاد کنید، قبل از آنکه دست به کار شوید همه چیز را در نظر بگیرید. ببینید که آیا مهارت و/ یا شجاعت انجام این کار را دارید. اگر تصمیم به انجامش گرفتید، به مدل مویی که به شما می آید فکر کنید نه مدل موی خاصی که به دیگران می آید. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که بعضی مدل موها ممکن است با جنس موها، فرم صورت و حتی فرم بدن شما سازگارتر باشند.

۳- اگر مدل موهایتان لایه لایه نیست، می توانید موهایتان را به صورت دم اسبی کوتاه کنید

ابتدا موهای خود را خوب شانه بزنید تا مطمئن شوید که در حین کوتاه کردن، گره موها مزاحم کارتان نخواهد شد. ابتدا موهایتان را به همان روش همیشگی شانه بزنید، سپس خم شوید و موها را از عقب به جلو هم شانه کنید تا گره های پشت موها هم باز شوند. سپس موهایتان را دم اسبی کنید و با کش ببندید.

بعد از آن، برای تعیین مقداری که می خواهید از موهایتان کوتاه کنید از یک خط کش استفاده کنید و از انگشتان تان یا یک گیره ی مو برای مشخص کردن مقدار مورد نظر کمک بگیرید. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که لازم نیست مقدار خیلی زیادی از آن ها را کوتاه کنید و یک مقدار کم هم کفایت می کند.

قیچی را در دست بگیرید. قسمت های خشک مو و نوک آن را معمولاً با روش برش نقطه ای کوتاه می کنند تا نوک موها ضخیم نشود (در روش برش نقطه ای / Point Cut هنگام زدن موها قیچی را به صورت مایل در دست می گیرند)، اما اگر این مسأله اهمیتی برایتان ندارد می توانید موها را به صورت افقی بزنید.

۴- اگر مدل موهایتان لایه لایه است، ابتدا جلوی موها را کوتاه کنید تا راهنمای کارتان باشد و ادامه ی کار را بر اساس آن انجام دهید

حالا باید هم موهایتان را شانه کرده باشید و موها هیچ گره خوردگی ای نداشته باشند، هم جنبش طبیعی لایه های موهایتان را بررسی کرده باشید. کار را با لایه ی جلویی موها شروع کنید، آن را دسته کنید و بپیچانید تا بعد از برش، نوک موها حالتی طبیعی پیدا کند. با انگشت تان مقداری که می خواهید کوتاه کنید را مشخص کنید و دسته ی موها را تا نقطه ی مورد نظر بپیچانید.

۵- نوک موها را اگر به صورت عمودی بزنید نازک و اگر به صورت افقی بزنید ضخیم خواهد شد

استفاده از قیچی به صورت زاویه دار و همینطور پیچاندن موها، کمک می کند نوک موها بعد از برش حالتی طبیعی داشته باشد. اگر موهایتان را به صورت افقی بزنید، این ریسک وجود دارد که لایه های موهایتان حالتی خیلی مشخص شوند و مدل موها حالتی غیر طبیعی پیدا کند. لایه ی جلویی بعد از کوتاه شدن به راهنمای شما تبدیل خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد در مورد ارتفاع بقیه ی موهایتان تصمیم بگیرد.

۶- با استفاده از لایه ی جلویی که راهنمای خود قرار داده اید، موها را به دسته های کوچک تقسیم و کوتاه کنید

حالا با استفاده از گیره (یا در صورت نیاز، کش) موهای خود را به دسته های کوچک تر تقسیم کنید. طبق همان لایه های فعلی موهایتان عمل کنید. به خاطر داشته باشید که باید نوک موها را به صورت زاویه دار بزنید.

۷- موخوره ها را به روش برش نقطه ای بزنید

بعد از کوتاه کردن جلوی موها می توانید سراغ موخوره ها، قسمت های خشک و بخش هایی بروید که کمتر لایه لایه هستند. شاید یادتان باشد که آرایشگرها کار کوتاهی مو را با برش نقطه ای نوک موها تمام می کنند. شما هم همان کار را انجام دهید، یعنی باید موها را به شکلی که در تصویر بالا آمده در دست بگیرید و نوک آن ها را با قیچی بزنید.

کوتاه کردن چتری

چتری تغییر زیادی در ظاهر ایجاد می کند اما مدل موی راحتی محسوب نمی شود و به رسیدگی مداوم نیاز دارد. با طلق بی رنگ یک ماسک برای خود درست کنید تا بتوانید هنگام کوتاه کردن، چتری هایتان را ببینید.

برای زدن نوک چتری ها، ابتدا آن ها را به ۳ قسمت تقسیم کنید: جلو و کناره ها. دو قسمت کناری را می توانید با گیره عقب نگه دارید. قسمت جلو را بپیچانید و با برش نقطه ای شکلی طبیعی به آن دهید. گیره ی دو قسمت کناری را باز کنید و قد آن ها را هر قدر که مایلید کوتاه کنید.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.