خانه / روانشناسی / نحوه کاشت ریحان در خانه ؛ گلدان یا باغچه ریحان خانگی و ارگانیک خودتان را داشته باشید – موفقیت
سرور و هاست رایگان

نحوه کاشت ریحان در خانه ؛ گلدان یا باغچه ریحان خانگی و ارگانیک خودتان را داشته باشید – موفقیت

موفقیت در ۲۰۲۰-۰۸-۰۱ ۲۲:۰۷:۵۵

نحوه کاشت ریحان در خانه ؛ گلدان یا باغچه ریحان خانگی و ارگانیک خودتان را داشته باشید – موفقیت

در این روزهای گرم تابستانی که دوران شیوع کرونا نیز هست، هم لازم است تغذیه سالم داشته باشیم تا سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم و هم این که باید سعی کنیم کمتر برای خرید از منزل بیرون برویم! خب پس، چاره کار چیست؟ ما در روزیاتو به شما توصیه می کنیم که خودتان آستین بالا بزنید و سبزیجات غنی از ویتامین را در خانه و داخل منزل پرورش دهید. می خواهیم در چهار مرحله ساده به شما آموزش دهیم که بتوانید لذت کاشت و پرورش ریحان را در خانه تجربه کنید و در تمام فصول سال بتوانید سر سفره خود سبزیجات ارگانیک و سالم داشته باشید.

چیزهایی که لازم دارید:

کار کاشت ریحان در خانه را با یک کیسه خاک ارگانیک باکیفیت و یک بسته بذر ریحان شروع کنید. شاید شما هم مثل ما عاشق ترکیب ارگانیک بذرها باشید زیرا این نوع بذرها آنقدر غنی از مواد مغذی هستند که حداقل تا ۶ هفته دیگر نیازی به اضافه کردن کود نخواهید داشت. یک بسته از بذر ریحان به اندازه کافی برای کاشت و پرورش این گیاه در منزل کافی خواهد بود و خیلی از آنها را می توانید با دیگران سهیم شوید.

شما می توانید از گلدان های معمولی ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری برای کاشت و پرورش ریحان استفاده کنید ، اما در صورت استفاده از ظروف خودآبی مانند گلدان هایی که مخزن آب مخصوص دارند و به طور خودکار گیاه را آبیاری می کنند، خاک به طور مرتب مرطوب باقی می ماند و گیاهان شما شادتر ، سالم تر و سریع تر رشد می کنند.

ریحان در یک مکان گرم و روشن مانند پنجره جنوبی که بیشتر روزها آفتابی است رشد خوبی دارد. اگر پنجره مناسبی ندارید ، از چراغ رشد استفاده کنید. گزینه های متنوع و زیاد دیگری وجود دارد. مثلا ممکن است انتخاب مورد علاقه شما چراغ LED رشد خانگی بامبو با طیف کامل باشد. این طراحی زیبا و با کیفیت به شما امکان رشد گیاهان سالم و مقوی را در هر مکانی از خانه یا محل کار می دهد.

چهار مرحله برای پرورش ریحان در خانه

مرحله اول:

مخلوط خاک تازه برای گلدان را به آرامی مرطوب کنید و داخل گلدان های ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری بریزید. مقداری دانه را در کف دست خود ریخته و روی سطح خاک چند دانه بپاشید. دانه ها را با لایه نازکی از خاک بپوشانید و به آرامی فشار دهید تا خاک محکم شود. خاک را به آرامی آب دهید یا از یک دستگاه رطوبت زا برای ایجاد مه روی سطح خاک استفاده کنید.

مرحله دوم:

گلدان ریحان را مقابل یک پنجره گرم در معرض نور خورشید (پنجره ای به سوی جنوب) قرار دهید. از گذاشتن گلدان در مجاورت پنجره هایی که باد سرد دارند یا مکان هایی که دمای هوا به میزان قابل توجهی در شب کاهش می یابد ، خودداری کنید.

وقتی گیاه در حال رشد است، گلدان ها را بچرخانید تا از خم شدن گیاه در یک جهت به سمت نور جلوگیری شود. اگر از چراغ های رشد استفاده می کنید ، یک تایمر تنظیم کنید تا آنها به مدت ۱۴ ساعت در روز فعال شوند. چراغ ها را چند سانتی متر بالاتر از نهال ها قرار دهید و با رشد گیاهان ، چراغ ها را بالاتر ببرید. اگر گیاهان ساقه بلند به نظر می رسند ، چراغ ها را نزدیکتر کنید. اگر لکه های سفید روی برگ ها مشاهده می کنید ، چراغ ها خیلی نزدیک به گیاه قرار داده شده اند.

از قیچی برای تنک و خلوت کردن نهال های شلوغ استفاده کنید.

مرحله سوم:

سعی کنید همیشه خاک را مرطوب نگه دارید ، اما خیس نشود. اگر گیاه ریحان شما در هنگام رشد شلوغ به نظر می رسند ، از قیچی برای خلوت و تنک کردن آنها استفاده کنید. نهال های اضافی در نزدیک خط خاک را بکنید و از آنها در سالاد لذت ببرید.

مرحله چهارم:

یک ماه پس از کاشت ، می توانید با نوازش برگ های کوچک ریحانی که با دست های خودتان کاشته اید از عطر آن لذت ببرید. دو ماه بعد از کاشت، ممکن است آن قدر برگ ریحان داشته باشید تا بتوانید در سس پستوی تازه استفاده کرده و دوستان خود را تحت تأثیر قرار دهید!

اگر رنگ برگ ها سبز کم رنگ یا رنگ پریده به نظر می رسد از کود مایع استفاده کرده و به میزان توصیه شده روی بسته مخلوط کنید. برای برداشت مداوم ریحان ، هر چند هفته یک دسته از دانه ها را در گلدان بکارید.

به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

زمان لازم برای کاشت انواع سبزه عید نوروز

آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال، لیمو یا نارنج

چگونه در آشپزخانه خود باغچه پیتزا درست کنیم؟

تولید گوجه فرنگی دستکاری ژنتیکی شده توسط دانشمندان که مانند انگور رشد می‌کند

با انواع مختلف روف گاردن آشنا شوید

بوستان گفتگو ؛ یک پارک‌آموزشی و بهشتی برای دوستداران گل و گیاه

راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی : نکاتی که بهتر است به آنها توجه کنید

۶ نکته جالب و باور نکردنی در مورد گیاه «حشیش» و استفاده های غیردودی آن


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.