خانه / دردنوشته / برای این موارد عذرخواهی نکنید!
سرور و هاست رایگان
عذرخواهی نکردن

برای این موارد عذرخواهی نکنید!

عذرخواهی کی سازگار است ؟

عذرخواهی کردن در زمانی که کار ناشایستی از ما سرزده باشد، جزو ضروریات زندگی در کنار سایر انسان‌هاست اما عذرخواهی کردن زمانی که کار خطایی انجام نداده‌اید، می‌تواند از شما شخصیتی ضعیف و قابل نادیده گرفته شدن بسازد.

یکی ازدلایلی که ازافرادعذرخواهی می‌کنیم این است که برای تصمیمات، گفتارورفتار خود نیازبه توجیه وتوضیح بیش ازاندازه داریم وفکرمی‌کنیم که باید طبق توقعات دیگران تصمیم بگیریم و اگراین کار را انجام ندهیم، باید به نوعی آنها را ازخودراضی نگه داریم. این بار که خواستید عذرخواهی کنید، حواستان به ۱۰ مورد زیر باشد و هرگز بابت آن‌‌ها عذرخواهی نکنید:

۱ هرگز به خاطر فضایی که در تصرف خود دارید، عذرخواهی نکنید. شما یک موجود سه‌بعدی هستید و این حق شماست که فضایی به خود اختصاص دهید.

۲ هرگز به خاطر اینکه دانای کل نیستید، عذرخواهی نکنید. اگر شما صاحب دانش نامتناهی بودید، به جای کار کردن وقتتان را صرف بردن در قرعه‌کشی‌ها می‌کردید.

۳ هرگز به خاطر نیازهای انسانی‌تان عذرخواهی نکنید. شما به خواب، خوراک و کارکردهای زیستی متداول نیاز دارید و این‌ها همان چیزهایی است که شما را زنده نگه می‌دارد.

۴ هرگز به‌خاطر بااستعداد بودن خود عذرخوهی نکنید. اگر از احساسات دیگران بوی حسادت به مشامتان می‌خورد، نگران نباشید. خودتان را باور کنید و بدانید که بهتر از چیزی که باید عمل می‌کنید.

۵. برای محدودیت‌هایی که قوانین زمان و فضا بر ما اعمال می‌کنند، عذرخواه نباشید. آیا لازم است که همزمان در سه مکان حضور داشته باشید؟ اگر خوب فکر کنید، متوجه می‌شوید که لازم نیست، پس راحت‌تر تصمیم بگیرید.

۶ از اینکه بیش از حد توانایی خود مشارکت نمی‌کنید، عذرخواه نباشید. به خودتان سخت نگیرید. چایتان را بنوشید.

۷ از اینکه تحت تاثیر افراد یا امور میان مایه قرار نمی‌گیرید، عذرخواهی نکنید. کارهایی که تشویق شوند، تکرار می‌شوند؛ بنابراین برای چیزهایی که دوست ندارید دوباره با آن‌ها مواجه شوید، کف نزنید.

۸ برای اعتماد کردن به شم درونی خود عذرخواهی نکنید. از اینکه حس خوبی برای قدم زدن در یک کوچه تاریک یا یک جلسه ناشناس پشت درهای بسته ندارید، از خودتان ناراضی نباشید. به حس‌هایتان اعتماد کنید.

۹ به خاطر حمایت از افرادی که دوستشان دارید، عذرخواه نباشید. سخت‌گیر بودن درباره خود و مودب بودن در برابر دیگران شما را وادار می‌کند درباره هر کار درستی که انجام می‌دهید، عذرخواهی کنید.
۱۰ از اینکه جذب مدهای روز نمی‌شوید، عذرخواه نباشید. هر روز چیزهای جدیدی در بازار مد روز می‌شود. اگر به فلان ایده یا بهمان گروه موسیقی علاقه‌ای ندارید، متاسف نباشید بلکه معنایش این است که شما آگاه‌تر و هشیارتر از چیزی هستید که به نظر می‌آید و سلیقه شما با تغییر فصل، تغییر نمی‌کند.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.