خانه / Technology / معرفی اسباب بازی های ضد استرس : ۱۸ اسباب بازی جذاب
سرور و هاست رایگان

معرفی اسباب بازی های ضد استرس : ۱۸ اسباب بازی جذاب

معرفی اسباب بازی های ضد استرس : ۱۸ اسباب بازی جذاب

در تکنولوژی : ۲۰۲۰-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۲:۵۳


دوست داشتید در محل کارتان امکان بازی و رها شدن از استرس‌های معمول وجود داشت؟ شرکت‌های بسیار کمی، زمینه‌ی استفاده از اسباب بازی های ضد استرس و زمین‌های بازی بسکتبال، پینگ‌پنگ یا حتی مکانی برای بازی‌های ویدئویی را برای کارکنان‌شان درنظر می‌گیرند. تمامی کارکنان نیاز به زمانی دارند که با اسباب بازی های ضداسترس یا هر روش دیگری کمی سرگرم و آرام شوند. در این مقاله شما را با ۱۸ نوع از اسباب بازی های ضد استرس برای آرامش بیشتر و کاهش استرس آشنا خواهیم کرد.

۱. مجسمه دایناسور آهنربایی

با چیدن دایناسورهای خسته‌ی منقرض‌شده روی سطح آهنربایی یک اثر هنری بامزه درست کنید. به‌طور کلی بازی کردن با آهنربا کار آرامش‌بخش و لذت‌بخشی است. قبول دارید؟

۲. تخته کوچک خط‌خطی کردن

این وسیله یکی از همان اسباب بازی های ضد استرس محبوبی است که حسابی روح و روان را آرام می‌کند. حتما شما هم تجربه‌ی خط‌خطی کردن بی‌هدف در حاشیه‌ی جزوه و کتاب را داشته‌اید. این کار باعث آرام‌تر شدن ذهن می‌شود. حالا اگر تخته‌ای کوچک هم در اختیار داشته باشید که هرچقدر دل‌تان می‌خواهد روی آن خط‌خطی کنید، دیگر نور علی نور است. نیست؟ خوبی تخته کوچک خط‌خطی در این است که به‌محض طراحی روی آن، همه‌چیز پاک می‌شود و می‌توانید مدام چیزهای مختلف روی آن بکشید.

۳. توپ های مدیتیشن چینی

کافی است این توپ‌ها را بین انگشتان خود بگذارید و جابه‌جا کنید؛ آن وقت هم حس آرامش به شما دست می‌دهد و هم صدایی تولید می‌شود که گوش دادن به آن جالب و خوشایند است. حتما امتحان کنید.

۴. حباب لامپ ضداسترس

این حباب لامپ نرم ضد استرس هم جان می‌دهد برای اینکه آن را در دست بگیرید و فشار بدهید. البته اسباب بازی‌های مشابه این حباب زیاد هستند، ولی شکل گرد و ترکیب آن برای فشار دادن و کاهش استرس عالی است.

۵. پازل ژلیکو

پازلی که بتوان قطعات آن را جابه‌جا کرد و اشکال و احجام مختلفی ساخت، یکی از بهترین اسباب بازی های ضد استرس است. چون برای مدتی حواس را از خستگی‌ها و اضطراب‌های گوناگون پرت می‌کند و امکان بازیابی قوا برای تمرکز و کار بیشتر را فراهم می‌سازد.

۶. جاروبرقی رومیزی

بعضی از افراد برای کسب آرامش و فرار از استرس‌ها در طول انجام کار باید محیط دور و برشان را حسابی تروتمیز نگه دارند. برای چنین دوستانی هم گزینه‌ای مناسب در میان اسباب بازی های ضد استرس وجود دارد: جاروبرقی کوچک رومیزی همان چیزی است که این دوستان نیاز دارند.

۷. خمیر بازی

اصلا خودتان را محدود نکنید، چون خمیربازی، سن و سال ندارد. تقریبا همه از کوچک و بزرگ با خمیربازی آرامش پیدا می‌کنند. خمیربازی بسیار آرامش‌‌بخش و ضداسترس است.

۸. ماساژور سر

دقت کرده‌اید که وقتی در افکار خودمان غرق شده‌ایم، مدام دست‌هایمان را بین موهایمان می‌بریم (البته دوستان کچل از این امکان بی‌بهره هستند). بازی با موها و ماساژ پوست سر راهی برای تخلیه اضطراب‌ها به‌نظر می‌رسد. این طور نیست؟ حالا اگر یک ماساژور سر داشته باشید (این گزینه برای دوستان کچل هم کاربرد دارد)، خیلی راحت می‌توانیم پوست سر را ماساژ بدهیم. با این کار هم می‌توانیم آرامش کسب کنیم، هم به گردش خون در آن ناحیه سرعت بیشتری می‌دهیم.

۹. کتاب های رنگ آمیزی

رنگ‌آمیزی فعالیتی آرامش‌بخش است و برای مدتی اضطراب را از شما دور می‌کند. رنگ کردن اَشکال مختلف، فکر خیلی خوبی است، اما از آن بهتر زمانی است که بدون مقید کردن خود به بیرون نزدن رنگ از اشکال مختلف کتاب، مدادهای رنگی را روی صفحه حرکت بدهید و حسابی شلخته و بی‌قاعده شکل‌ها را رنگ بزنید. باور کنید تا حد زیادی از استرس‌ها به‌دور می‌شوید.

۱۰. توپ استرس USB دار

توپ استرس USBدار یکی از بهترین و بامزه‌ترین اسباب بازی های ضد استرس است. این توپ به یک USB متصل است و حرکات شما را روی صفحه رایانه، شبیه‌سازی می‌کند. پس بدون اینکه چیزی را بشکنید و خراب کنید و به‌عبارت خودمانی، حرص‌تان را سر اشیای بی‌گناه اطراف‌تان تخلیه کنید، می‌توانید این توپ را فشار بدهید و نتیجه را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

۱۱. بازی تخته و کیسه های ذرت

این بازی بامزه هم برای گذراندن وقت یا کاهش استرس بسیار مفید است و می‌توانید آن را چندنفره هم بازی کنید. کافی است تخته را روی میز کارتان بگذارید و به‌نوبت برای رد کردن کیسه‌های حاوی ذرت از سوراخ تعبیه‌شده روی تخته تلاش کنید. به‌همین سادگی… به‌همین بامزگی!

۱۲. پاک کن خمیری یک اسباب بازی ضد استرس هیجان‌انگیز

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام اضطراب یا عصبانیت، ته مداد را می‌جوید و برچسب‌های روی کتاب و دفتر و… را می‌کَنید، حتما یک عدد پاک‌کن خمیری باحال برای خودتان تهیه کنید. این پاک‌کن‌های دو منظوره هم مداد و… را پاک می‌کنند و هم در دستان شما به‌شکل یک خمیر نرم شکل می‌گیرند و حرص دل‌تان را تخلیه می‌کنند. تابه‌حال به پاک‌کن به‌عنوان یکی از بهترین اسباب بازی های ضد استرس فکر نکرده بودید، نه؟

۱۳. قلاب ماهیگیری آهنربایی

ماهی‌گیری دوست دارید؟ استرس دارید؟ تلفیق این دو حس، نتیجه‌ی جالبی دارد: یک اسباب‌بازی خوب برای کاهش میزان استرس. قلابی آهنربایی که باید با آن ماهی‌هایی از جنس خودش را صید کنید.

۱۴. USB عطری

این گزینه دیگر واقعا جالب است. USBهایی طراحی شده‌اند که با اتصال به رایانه، بوی خوشی را به محیط ساطع می‌کنند. این هم راهی برای کاهش استرس و تلطیف فضای کار است دیگر!

۱۵. بازی رایانه ای رومیزی

اگر از عشاق سینه‌چاک بازی‌های رایانه‌ای هستید و دوست دارید که سر کار هم گریزی به بازی‌ها بزنید، بد نیست برای خود، دستگاه بازی‌های رایانه‌ای رومیزی تهیه کنید.

۱۶. اسکلت معلق

بازی با اسکلتی که لق می‌زند و یک آن فرو می‌پاشد و دوباره سر هم می‌شود و صاف و محکم می‌ایستد هم از استرس می‌کاهد، هم نکته‌ای پندآموز دارد: شما هم مثل اسکت شُل و وِل بازی ما می‌توانید بعد از هر استرس و دلهره‌ای خود را دوباره جمع و جور کنید و شاداب به کارتان ادامه بدهید.

۱۷. تخته سه بُعدی

تخته سه بعدی هم از آن اسباب بازی های ضد استرس نابی است که حسابی حرص و عصبانیت‌تان را خالی می‌کند. کافی است، دست، صورت یا هر چیزی را رویش بگذارید تا شکل آن را به خود بگیرد.

۱۸. برد انگشت سواری

مطمئن باشید این برد انگشت‌سواری هم استرس را از شما دور می‌کند و هم مدت‌ها باعث سرگرمی‌تان می‌شود.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.