خانه / دسته‌بندی نشده / قانون زندگی : ۸ کاری که باید قبل از ساعت ۸ صبح انجام دهید
سرور و هاست رایگان

قانون زندگی : ۸ کاری که باید قبل از ساعت ۸ صبح انجام دهید

قانون زندگی : ۸ کاری که باید قبل از ساعت ۸ صبح انجام دهید

امروزه زندگی همه ی افراد پر مشغله شده است. ممکن است دست پیدا کردن به رویاهایتان غیر ممکن به نظر برسد. اگر شغل تمام وقت و فرزند دارید شرایط خیلی مشکل تر می شود.

چطور می توانیم پیشرفت کنیم؟

اگر ساعتی از روز را برای بهبود وضعیت زندگی و برنامه ریزی اختصاص ندهید، بلافاصله تمام زمانی که در اختیار دارید توسط درگیری های روزانه از بین می رود و روزی به خود می آیید و می بینید که پیر شده اید و اصلا نمی دانید چطور زمان را از دست داده اید.

پروفسور هرول هیل در این مورد گفته:

شما کوهی از فرداها در دست دارید ولی روزی می رسد که چیزی جز دیروز های خالی برایتان باقی نمانده است.
این مقاله شما را در مورد اهدافی که در زندگی دارید به فکر می اندازد و به چالش می کشد. مقصود از این مقاله این است که بتوانید موقعیت زندگی را ساده کنید و به راه درست برگردید. راه اصولی.
به قانون زندگی خودتان نگاهی دوباره بیندازید

متاسفانه زندگی بسیاری از افراد با موضوعات بی اهمیت و غیر ضروری پر شده است و به همین دلیل برای انجام کار های ارزشمند وقت کافی ندارند بطوریکه زنده هستند اما زندگی نمی کنند. آیا شما هم به همین صورت هستید؟

بیشتر ما مانند کره ای هستیم که روی نان مالیده شده ولی مشکل اینجاست که این نان اصلا به ما تعلق ندارد. بعضی از انسان ها روی این مسئله وقت گذاشته اند تا فرمان زندگی خودشان را دوباره به دست بگیرند. از نظر تاریخی و اجتماعی تا یک نسل قبل، زندگی کردن برای رسیدن منفعت به فردی دیگر هیچ مشکلی نداشت. بعلاوه هنوز بسیاری از افراد هستند که مایلند به این هدف تداوم ببخشند چون این مسئله تنها چیزی ست که در سراسر جهان بطور مشترک آموزش داده شده است.

در هر صورت حالا این آگاهی در حال همه گیر شدن است که اعلام می کند با کار و تلاش بسیار می توانید هر لحظه از زندگی را با شرایطی که خودتان تعیین می کنید بگذرانید.

تصمیم گیری با شماست. باید تصمیم بگیرید چون اگر کوتاهی کنید فرد دیگری برای شما تصمیم می گیرد ولی بی تصمیم بودن شما انتخاب نادرستی است. با این عادت صبحگاهی، زندگی شما سریعا تغییر می کند.

شاید لیست بلند بالایی به نظر برسد ولی زمانی که خلاصه می شود، واقعا ساده است:

بیدار شوید
در نقطه ی درست قرار بگیرید
حرکت کنید
غذای درست مصرف کنید
آماده شوید
انگیزه بگیرید
به زندگی چشم انداز داشته باشید
کاری کنید که شما را به جلو حرکت دهد
بهتر است شروع کنیم:

خواب سالم، حداقل ۷ ساعته داشته باشید

sleep-problems-woman-120301

واقعیت این است که خوابیدن به اندازه خوردن و نوشیدن آب اهمیت دارد. با این حال میلیون ها نفر به اندازه ی کافی نمی خوابند و در نتیجه مشکلات احمقانه ای پدید می آورند.

سازمان جهانی خواب (NSF) به این نتیجه رسیده که حداقل ۴۰ میلیون آمریکایی از بیش از ۷۰ اختلال مربوط به خواب رنج می برند. به علاوه ۶۰ درصد از افراد بالغ و ۶۹ درصد از کودکان در طی هفته چند شب در حین خواب مشکلاتی را تجربه می کنند.

همچنین بیش از ۴۰ درصد از افراد بالغ در طول روز خوابالودگی بسیاری نشان می دهند بطوری که می تواند در انجام فعالیت های روزمره اختلال ایجاد کند و این اتفاق چند بار در ماه روی می دهد. ولی در ۲۰ درصد از آن ها این قبیل مشکلات حتی چند روز از هفته را درگیر می کند.

داشتن مقدار خواب کافی به موارد زیر مرتبط می شود:

بهبود حافظه
افزایش طول عمر
کاهش ورم
افزایش خلاقیت
افزایش توجه و تمرکز
کاهش چربی و افزایش حجم ماهیچه ها با انجام تمرینات ورزشی
کاهش استرس
کاهش وابستگی به محرک هایی مثل کافئین
کاهش احتمال تصادفات
کاهش احتمال ابتلا به افسردگی
و خیلی چیز های دیگر… از گوگل استفاده کنید.

اگر خوابیدن را اولیت خود قرار ندهید خواندن بقیه ی مطالب این مقاله بیهوده است. اگر ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید و تنها سه ساعت خوابیده باشید مدت زیادی دوام نمی آورید.

ممکن است برای جبران کمبود خواب از محرک ها استفاده کنید ولی واقعیت این است که این اثر پایدار نیست. در طولانی مدت به سلامتی شما آسیبی جدی وارد می شود. هدف ما این است که در طولانی مدت پایداری بدنی داشته باشید.

دعا و انجام مدیتیشن برای افزایش هوشیاری

meditation2

بعد از بیدار شدن از یک خواب آسوده و سالم، خواندن دعا و انجام مدیتیشن برای جهت یابی به سمت مسیری مثبت به شما کمک می کند و این دقیقا همان چیزی ست که برای پیشرفت به آن نیاز دارید.

دعا و مدیتیشن باعث می شوند برای چیزی که در اختیار دارید عمیقا قدردان و شکرگذار باشید. قدردان بودن به این معنی ست که ذهنی باز داشته باشید. وقتی با ذهنی باز اندیشه می کنید جهان در مشت شما قرار می گیرد و موقعیت ها و احتمالات زیادی جلوی شما قرار می گیرد.

انسان ها به راحتی جذب می شود. وقتی برای دارایی های خود سپاسگزار هستید می توانید افراد خوب و مثبت را به خود جذب کنید. قدردانی مسری ست.

قدردانی ممکن است مهم ترین کلید رسیدن به موفقیت باشد. به همین دلیل به عوان مادر تمام فضیلت های خوب نام گرفته.

اگر شما هر روز را با قرار گرفتن در فضایی از شکرگزاری شروع کنید می توانید بهترین شرایطی که جهان به شما پیشنهاد می دهد را جذب کنید و ممکن نیست از آن منحرف شوید.

فعالیت های بدنی مشکل

51407ac4fcc9c42903d8c5547dece47f

بدون در نظر گرفتن نیاز بدیهی به ورزش، با توجه به بررسی های مرکز جهانی کنترل بیماری تنها یک سوم از آمریکایی های زن و مرد بین سنین ۲۵ تا ۶۴ بطور مرتب ورزش می کنند.

اگر می خواهید در دسته ی انسان های سالم، شاد و خلاق جهان قرار بگیرید سعی کنید انجام حرکات ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. اکثر مردم برای اینکه بدنشان را به فعالیت وادار کنند مستقیما به باشگاه ورزشی می روند، ولی من اخیرا به این نتیجه رسیدم که داشتن فعالیت صبحگاهی در فضای باز می تواند خیلی بیشتر به ورود جریان انگیزه کمک کند.

با توجه به علاقه و ترجیح خودتان می توانید فعالیت های بدنی داشته باشید.

ثابت شده که ورزش می تواند احتمال ابتلا به افسردگی و احساس استرس را کاهش دهد همچنین با رسیدن به موفقیت در کسب و کار هم ارتباط تنگاتنگی دارد.

اگر به بدن خودتان توجه نکنید تمام جنبه های دیگر زندگی تحت فشار قرار خواهند گرفت. انسان ها موجوداتی جامع هستند.

۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید

0e470aaa17744b4fde1cff399e4ea07b

دونالد لیمن، پروفسور بازنشسته ی تغذیه از دانشگاه النویز توصیه می کند که در هر وعده صبحانه ۳۰ گرم پروتئین مصرف شود. تیم فریس هم در کتابش به نام بدن ۴ ساعته، توصیه می کند که نیم ساعت بعد از بیدار شدن ۳۰ گرم پروتئین مصرف شود.

با توجه به نوشته های تیم، پدر او این کار را انجام داد و در طی تنها یک ماه ۸ کیلو وزن کم کرد.

غذاهای پر پروتئین شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارند چون مدت بیشتری در سیستم گوارشی شما باقی می مانند. همچنین پروتئین سطح شکر خون را ثابت نگه می دارند که همین مسئله از بروز گرسنگی جلوگیری می کند.

خوردن پروتئین اشتهای خوردن کربوهیدرات های سفید را در شما از بین می برد و این کربوهیدرات ها همان کربوهیدرات هایی هستند که باعث چاقی می شوند. مثل نان شیرین، شرینی و نان تست.

برای اینکه بطور مرتب هر صبح پروتئین مصرف کنید، تیم ۴ روش مختلف معرفی کرده:

– حداقل ۴۰% از پروتئینی که توسط صبحانه به بدن شما می رسد باید از پروتئین ها منشا شود.

– دو یا سه عدد تخم مرغ مصرف کنید چون هر تخم مرغ حدود ۶ گرم پروتئین دارد.

– اگر به خوردن تخم مرغ علاقه ای ندارید می توانید از کالباس، سوسیس سالم یا پنیر محلی استفاده کنید.

– یا می توانید با آب نوشیدنی های پروتئینی درست کنید.

برای کسانی که اصلا لبنیات، گوشت و تخم مرغ مصرف نمی کنند پروتئین های گیاهی متنوعی وجود دارد. مثل غلات، سبزیجات، دانه ها و خشکبار همگی حاوی پروتئین بالایی هستند.

دوش آب سرد بگیرید

تونی رابینز هر روز را با پریدن به یک استخر آب سرد شروع می کند.

چرا باید چنین کاری انجام دهد؟

تماس با آب سرد شدیدا وضعیت بدنی و روانی شما را بهبود می بخشد و زمانی که بطور مرتب در تماس با آب سرد هستید می تواند تغییرات ماندگاری را روی سیستم ایمنی، لنفی و گوارشی شما ایجاد کند بطوری کیفیت زندگی را دگرگون کند. همچنین می تواند کاهش وزن را افزایش دهد چون سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام شده بود ثابت کرد که گرفتن دوش آب سرد بطور مرتب خیلی بیشتر از دارو روی درمان علائم افسردگی نقش دارد. چون آب سرد باعث انتشار مواد شیمیایی از بخش عصبی بدن می شود که روحیه ی فرد را عوض می کند و به او احساس شادی می دهد.

البته ترسی همیشگی از دوش آب سرد وجود دارد. بی شک شما هم همین شرایط را تجربه کردید که بیرون از حمام ایستادید و به خاطر ترس از آب سرد از وارد شدن به حمام خودداری کرده اید.

شاید هم از گرفتن دوش آب سرد منصرف شده اید و آن را به فردا موکول کرده اید و مثل همیشه دوش آب گرم گرفته اید.

باید به آب سرد به دید یک استخر نگاه کنید. مانند یک مرگ آرام و دردناک هنگام وارد شدن به استخر آب سرد. تنها باید در آن بپرید و بعد از ۲۰ ثانیه سرمای آن عادی می شود.

دوش آب سرد هم به همین صورت است. وارد شوید سپس قلب شما شدیدا شروع به تپیدن می کند و بعد از ۲۰ ثانیه سرایط عادی می شود.

این کار برای من باعث افزایش قدرت اراده، افزایش خلاقیت و انگیزه می شود. وقتی زیر دوش قرار می گیرد سعی می کنم آهسته تر نفس بکشم و آرام باشم. بعد احساس شادی فوق العاده ای می کنم. ایده های زیادی به مغزم هجوم می آورند و برای رسیدن به اهدافم انگیزه می گیرم.

به علاوه انجام کاری که بتواند شما را از جا بپراند به شما حس سرزندگی می دهد و تنبلی را دور می کند.

آهنگ/مطلبی شادی بخش گوش دهید/بخوانید

03

افراد معمولی به دنبال تفریح هستند ولی انسان های جدی همیشه به دنبال تحصیلات و یادگیری هستند. موفق ترین افراد جهان بر حسب عادت هفته ای یک کتاب را تمام می کنند و مدام در حال یادگیری هستند.

می توانید به راحتی هر هفته یک کتاب صوتی را تمام کنید. مثلا زمانی که در راه رفتن به محل کار هستید و یا پیاده روی می کنید به آن گوش دهید.

حتی اگر صبح هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از وقتتان را به خواندن اطلاعات سازنده اختصاص دهید می توانید تغییر کنید و به موقعیتی برسید که بهترین قابلیت های خود را نمایش دهید.

در طول مدت زمان طولانی، صد ها کتاب را تمام می کنید و در مورد موضوعات مختلفی اطلاعات کافی دارید. شیوه ی فکر کردن و دید شما به دنیا تغییر می کند و بین موضوعات مختلف راحت تر ارتباط برقرار می کنید.

به اهدافتان نگاهی دوباره بیندازید

goal_setting

اهداف شما باید نوشته شوند و به دو دسته ی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم شوند. اگر برای خواندن اهدافتان در زندگی چند دقیقه وقت بگذارید می توانید با دید بسیار خوبی روزتان را شروع کنید.

اگر این کار را تکرار کنید و اهداف بلند مدت را هر روز بخوانید هر روز به آن ها فکر خواهید کرد. به این ترتیب اگر همیشه به آن ها فکر کنید و کل روز برای رسیدن به آن ها وقت بگذارید رسیدن به اهداف برای شما ساده تر به نظر خواهد رسید.

رسیدن به اهداف در زندگانی نیازمند دانش است و هیچ سردرگمی و ابهامی در مسیر آن وجود ندارد. اگر یک الگوی ساده را دنبال کنید می توانید به تمام اهداف دست پیدا کنید. (بدون در نظر گرفتن بزرگ بودن اهداف)

یکی از جنبه های اساسی برای انجام این کار نوشتن آن ها و نوشتن دوباره ی آن ها بصورت روزانه است.

برای دست یافتن به اهداف بزرگ حداقل یک قدم بردارید

running-638x424

قدرت اراده مانند یک ماهیچه است که اگر تمرین داده شود قدرت پیدا می کند. به همین ترتیب توانایی ما برای انجام تصمیم گیری های بزرگ در طول زمان ضعیف می شود. هر چقدر تصمیم های بزرگ تری داشته باشید، کیفیت کمتری خواهند داشت و می توانند قدرت اراده ی شما را تضعیف کنند.

در نتیجه باید کار های سخت و مهم را در اولویت قرار دهید.

اگر این کار را انجام ندهید نمی توانید آن ها را به اتمام برسانید. در پایان روز شدیدا احساس خستگی می کنید با این حال باید از روز بعد دوباره شروع به کار کنید. ولی باز هم شروعی وجود ندارد.

این جمله را به خاطر داشته باشید: بیشترین الویت با بدترین کار است. اول به سراغ کاری بروید که باید انجام داده شود و اگر آن را به اتمام نرساندید، دوباره فردا به سراغ آن بروید.

اگر هر روز برای رسیدن به اهداف بزرگ یک قدم بردارید در طول زمان متوجه می شوید که این اهداف خیلی هم بزرگ نبوده اند.

نتیجه گیری

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، بدون توجه به اینکه در ادامه ی روز باید چه کارهایی انجام دهید کارهای مهم را به اتمام رسانده اید. برای موفقیت در موقعیت درست قرار بگیرید. به این صورت ذره ذره به اهدافتان نزدیک می شوید.

بعد از اینکه تمام این موارد را رعایت کردید، در زندگی بهتر ظاهر می شوید. همچنین از نظر کاری بهتر عمل خواهید کرد و در روابط موفق تر خواهید بود در نهایت مهم تر از همه شادتر خواهید بود. اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

زندگی شما در مدت کوتاه تغییر خواهد کرد.

با عمل کردن به این برنامه ممکن نیست تجربه ی بدی از شروع روز داشته باشید. تمام نکات منفی محو می شوند و دیگر آن ها را نخواهید دید.

خودتان را در حال انجام کاری می بینید که به آن علاقه دارید.

روابط شما پر از اشتیاق، معنی دار، عمیق و جالب می شوند.

احساس آزادی می کنید.

جهان به شیوه های زیبایی به شما پاسخ خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۱۲ دیدگاه

  1. با عرض سلام
    عالی بود واقعا ازتون ممنونم

  2. خیلی عالی بود ‘
    لطفا در صورت امکان لینک دانلود مطالب به صورت pdf رو هم قرار بدید .

  3. با سلام من خیلی از این متن لذت بردم ازتون تشکر می کنم و منتظر بقیه نوشته های زیباتون هستم. موفق باشید

  4. سلام ،
    خیلی عالی بود ،
    یکی از بهترین مطالبی بود ، توی عمرم خوندم .
    با آرزوی موفقیت برای شما .

  5. سلام آقا سعید
    من بعد از مدت ها به وبلاگم برگشتم.. هیچکدوم از دوستان قدیمی الان دیگه نیستند. خوشحال شدم که شما هنوز تو وبسایتتون هستید.
    خوشحال میشم به وبم سر بزنید.
    موفق باشید :rose:

  6. سلام . مثل همیشه عالی بود برادر سعید . 🙂

  7. آقابسیار عالییییییییی!!!!
    خدایی کیف کردم ازمطالب سایتتون.
    من امروز بصورت تصادفی باسایتتون آشنا شدم اونم چجوری؛داشتم گوگل دنبال چیزی میگشتم یه عکس قشنگ دیدم پایینش آدرس سایتو زده بود گفتم بیام یسر بزنم ببینم چخبره.الان که یه گشتی خوردم دیدم ارزششو داشت…

  8. عالی بود وارزنده بود.ممنون

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.