شرکت KG Mobility (که پیش‌تر با نام سانگ‌یانگ شناخته می‌شد) پس از سال‌ها دوری از بازار خودروهای هیبریدی، سرانجام حضور خود را در این حوزه تثبیت کرد.

مشکلات مالی گذشته باعث شده بود که این خودروساز از موج اخیر محبوبیت خودروهای هیبریدی جا بماند؛ اما پس از خریداری‌شدن توسط گروه KG، ثبات مالی به شرکت برگشت و توسعه‌ی فناوری‌های نوین دوباره در دستور کار قرار گرفت. امسال ابتدا مدل Torres Hybrid عرضه شد و حالا نوبت به دومین محصول یعنی اکتیون هیبریدی رسیده است.

نمای سه‌چهارم عقب KGM اکتیون

نسل جدید اکتیون هیبرید که طراحی بیرونی آن با الهام از سبک کره‌ای انجام شده، ادامه‌دهنده‌ی سبک کوپه‌شکل این شاسی‌بلند در دوران سانگ‌یانگ است.

اکتیون جدید به باتری ولتاژبالای ۱٫۸۳ کیلووات‌ساعتی NCM مجهز است که از نظر ظرفیت، بزرگ‌ترین باتری میان خودروهای هیبریدی ساخت کره محسوب می‌شود.

نمای سه‌چهارم جلو KGM اکتیون

در ظاهر و کابین، تفاوت زیادی با نسخه‌ی بنزینی دیده نمی‌شود. پیشرانه هم همان مجموعه‌ی موجود در تورس هیبریدی است: یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه دو موتور برقی که مجموعاً ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و امکان سفارش سیستم چهارچرخ‌محرک وجود ندارد.

گیربکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک به‌همراه فناوری مدیریت همزمان شارژ و حالت تمام‌برقی، به بهره‌وری بیشتر کمک می‌کند. سیستم کنترل هوشمند رانندگی در ۹ حالت مختلف، بسته به شرایط مسیر، عملکرد خودرو را تنظیم می‌کند.

نمای داخل کابین KGM اکتیون

طبق ادعای KGM، اکتیون در محیط‌های شهری تا ۹۴ درصد از زمان رانندگی می‌تواند در حالت برقی حرکت کند تا تجربه‌ای مشابه خودروهای تمام‌برقی فراهم شود.

برای کاهش نویز، از تایرهای ۲۰ اینچی جذب‌کننده‌ی صدا به‌صورت استاندارد استفاده شده و مواد عایق صدا در بخش‌های مختلف کابین به کار رفته‌اند. کمک‌فنرهای هوشمند با قابلیت تنظیم ارتفاع سواری نرم و پایداری فراهم می‌کنند.

نمای داخل کابین خودرو KGM اکتیون

اکتیون هیبرید تنها در تیپ S8 عرضه می‌شود و قیمت خودرو، پس از مشوق‌های مالیاتی، ۳۶٫۹۵ میلیون وون کره‌ای (حدود ۲۷٬۰۰۰ دلار) است.

مقاله‌های مرتبط

امکانات استاندارد شامل نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی، نورپردازی داخلی، صندلی‌های چرمی، پرده‌های جانبی ردیف دوم، چراغ‌های LED، باربند سقفی، کروز کنترل تطبیقی، درِ صندوق برقی، کلید دیجیتال، صندلی‌های جلو برقی و تهویه و گرم‌کن برای تمام صندلی‌ها هستند.

آپشن‌های اختیاری شامل سانروف پانورامیک، بدنه‌ی دو رنگ، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک‌راننده، تایرهای میشلن مخصوص و سیستم صوتی آلپاین می‌شوند. نسخه‌ی فول‌آپشن با حداکثر تجهیزات، ۴۱٫۷۲ میلیون وون (حدود ۳۱٬۲۰۰ دلار) قیمت دارد.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *