خانه / روانشناسی / راز کاهش وزن دختر نوجوان ۹۵ کیلویی
سرور و هاست رایگان

راز کاهش وزن دختر نوجوان ۹۵ کیلویی

راز کاهش وزن دختر نوجوان ۹۵ کیلویی را در این مطلب از زبان خودش بخوانید. لوسی ۱۸ سالش بیشتر نیست اما روزانه ۴۵۰۰ کالری مصرف می‌کرد؛ حالا او با روش جالبی توانست فقط در ۶ هفته به گونه‌ای وزن کم کند که با کاهش۲ سایزی مواجه شود. لوسی ساکن لایت‌واتِر در شهر ساری، واقع در جنوب شرقی انگلستان است و مادرش ریچل نیز ۱۰۸ کیلوگرم وزن دارد و در برنامه‌ی تلویزیونی «چاقی من تقصیر توست» شرکت کردند. این مادر و دختر در این برنامه اعلام کردند بیش از آنکه رابطه‌ی مادر و دختری داشته باشند دوست همدیگر هستند و پس از آنکه پدر خانواده شش‌سال‌ونیم پیش خانه را ترک کرد تنها راه آرامششان این بود که به پرخوری روی آورند؛ اما رژیم غذایی‌شان از کنترل خارج شد.

ریچل که مادری مجرد است تمام تلاشش را به‌کار می‌گیرد تا دخترش را که فروشنده است خوش‌حال نگه دارد، ولو اینکه غذاهای چرب و فست‌فود بخورد. با این حال جفت‌شان تصمیم گرفتند سبک زندگی‌شان را تغییر دهند و در این برنامه راز کاهش وزن خود را برملا کردند. آن‌ها در این مورد گفتند که به کمک متخصص تغذیه مصرف کالری روزانه را برای لوسی به ۱۵۰۰ کالری رساندند و او همچنین با مربی ورزش خصوصی‌اش دو بار در هفته ورزش می‌کند.

لوسی سمت راست، و مادرش ریچل سمت چپ تصویر هستند. این مادر و دختر در در برنامه‌ی تلویزیونی «چاقی من تقصیر توست» شرکت کردند.

شش هفته پس از تصمیم‌شان به تغییر این سبک زندگی بود که لوسی توانست شلوار جین سایز ۱۴ به تن کند، در حالیکه پیش از این چاره‌ای نداشت جز آنکه شلوارهای سایز ۱۸ بپوشد. او حدود ۳ کیلوگرم وزنش را کم کرد و اندازه‌ی دور کمرش نیز ۱۳ سانتیمتر کوچکتر شد. در این میان مادر او، ریچل، نیز دست روی دست نگذاشت و او هم همپای لوسی به کاهش وزن روی آورد تا اینکه توانست حدود ۶ کیلوگرم وزش را کاهش دهد.

لوسی هنگامی که از رژیم غذایی گذشته‌اش حرف می‌زد اشاره کرد که: «بیشتر اوقات اسنک می‌خوردم و همیشه یه کیک دم دستم بود. حتی می‌رفتم توی رخت‌خواب غلت می‌زدم یه‌دفعه می‌دیدم یه تیکه اسنک بهم چسبیده.» لوسی نوجوان همچنین می‌گوید مادرش شب‌ها کار می‌کرد و او صرفاً از روی بی‌حوصلگی غذا می‌خورد. او می‌گوید: «به خودم اومدم و دیدم خیلی زیاد چاق شدم، حس می‌کردم همه از من بدشون میاد، حتی خودم هم از خودم بدم اومده بود.»

این مادر و دختر در این برنامه اعلام کردند بیش از آنکه رابطه‌ی مادر و دختری داشته باشند دوست همدیگر هستند و پس از آنکه پدر خانواده شش‌سال‌ونیم پیش خانه را ترک کرد تنها راه آرامششان این بود که به پرخوری روی آورند؛ اما رژیم غذایی‌شان از کنترل خارج شد.

لوسی طی دو سال گذشته حدود ۱۵ کیلوگرم افزایش وزن داشت و در این مورد گفت: «به نظرم تغییر خیلی زیادی داشتم. وزنم باعث می‌شد حس کنم آدم بی‌ارزشی هستم.» او همچنان که نگاهی به عکس‌های گذشته‌اش می‌انداخت گفت: «الان اعتماد به نفس خیلی بیشتری پیدا کردم. برای تغییر اون شیوه‌ی زندگی باید خودم یه تغییری می‌کردم.»

لوسی طی این برنامه ازعان می‌کند که مادرش مراقب تغذیه‌ی او نبوده و ریچل نیز در مقابل می‌گوید: «من هیچ وقت بابت غذاهایی که می‌خورد مخالفت نمی‌کردم، از این نظر خیلی لوس بارش آوردم.» لوسی همچنین اشاره کرد که ترحیج می‌دهد مادرش به جای آنکه تا این حد با غذا به دنبال خوشنودی او باشد و در عوض به او مهر و محبت بیشتری می‌کرد. او می‌گوید: «گاهی وقتا به یه کسی نیاز داری که به واقعاً بهت کمک کنه، نه اینکه هرکاری از دست برمیاد انجام بده تا فقط خوشحال باشی. حس می‌کنم موافقت‌های همیشگیش با من بود که در نهایت به چاقی من ختم شد.»

ریچل که مادری مجرد است تمام تلاشش را به‌کار می‌گیرد تا دخترش را که فروشنده است خوش‌حال نگه دارد، ولو اینکه غذاهای چرب و فست‌فود بخورد.

ریچل هنگامی که نامه‌ی اعتراف دخترش را در دستش گرفته بود و می‌خواند گفت: «فکر کنم دیگه باید بیشتر مادرش باشم، تا دوستش.» او همچنین خطاب به دخترش گفت: «وقتی دیدم داری چاق می‌شی نگران شدم اما نمی‌خواستم ناراحتت کنم، ولی بیش از حد صبر کردم و حرفی نزدم.» او همچنین در غیاب دخترش اشاره کرد که: «چاق‌شدن لوسی تا حدی تقصیر من هم بود، هیچ‌وقت عادات درست‌و بهش یاد ندادم و از غذا برای خوش‌حال‌کردنش استفاده می‌کردم.»

لوسی و ریچل تصمیم گرفتند سبک زندگی‌شان را تغییر دهند و در این برنامه راز کاهش وزن خود را برملا کردند. آن‌ها در این مورد گفتند که به کمک متخصص تغذیه مصرف کالری روزانه را برای لوسی به ۱۵۰۰ کالری رساندند و او همچنین با مربی ورزش خصوصی‌اش دو بار در هفته ورزش می‌کند.

ریچل در ادامه در مورد راز کاهش وزن خود توضیح می‌دهد: «من همیشه حالم بد بود و دیگه از این وضع خسته شده بودم، دلم می‌خواست دوباره سلامتم‌و به دست بیارم.» این مادر و دختر برنامه‌ای شش‌هفته را آغاز کردند. آن‌ها در آن زمان بود متوجه شدند شاخص توده‌ی بدنی‌شان در رده‌ی قرمز قرار دارد؛ بدین‌معنا که خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله‌ی قلبی و دیابت نوع ۲ بسیار بالاست. برنامه‌ی رژیم غذایی لوسی بدین‌ترتیب شد که روزانه فقط باید ۱۵۰۰ کالری مصرف می‌کرد، درحالی که پیش‌تر او عادت داشت ۴۵۰۰ کالری در روز مصرف کند. گرچه لوسی در ابتدای رژیم غذایی‌اش به خاطر غذاها مدام شکایت می‌کرد اما هفته‌ی نخست توانست حدود ۳ کیلوگرم از وزنش را کاهش دهد.

شش هفته پس از تصمیم‌شان به تغییر این سبک زندگی بود که لوسی توانست شلوار جین سایز ۱۴ به تن کند، در حالیکه پیش از این چاره‌ای نداشت جز آنکه شلوارهای سایز ۱۸ بپوشد.

البته پس از آن بود که لوسی تصمیم گرفت خودش را مهمان یک وعده غذای فست‌فود کند اما بعد ازعان کرد که: «بعدش واقعاً‌ از کارم پشیمون شدم. غذای خیلی لذیذی بود و واقعاً لذت بردم اما می‌دونم که نباید این کارو می‌کردم.» لوسی و ریچل به رژیم غذایی‌شان ادامه دادند اما طی این شش هفته لوسی درگیر بیماری شد و به او گفتند به علت علائم شبیه آنفلوآنزایش باید خودش را قرنطینه کند. لوسی نوجوان طی دوران قرنطینه هم ورزش و رژیم غذایی‌اش را حفظ کرد. البته لوسی به نیمه‌ی پر لیوان نگاه می‌کند و می‌گوید: «یکی از شلوارهای قدیمی‌مو بیرون آوردم، سایز ۱۶ بود و به تنم زار می‌زد. برای همین فهمیدم سایزم رسیده به ۱۴٫»

در پایان این دوره‌ی شش‌هفته‌ای بود که وقتی لوسی خودش وزن کرد متوجه شد او فقط حدود ۳ کیلو لاغر شده اما مادرش موفق شده بود حدوداً ۶ کیلوگرم از وزنش بکاهد. این موضوع باعث دل‌شکستگی لوسی شد اما متخصص تغذیه به او توضیح می‌دهد که او به موفقیت بزرگی دست یافته، ضمن اینکه او طی این مدت ناخواسته درگیر بیماری شده بود. اما از سویی دیگر نیز مربی خصوصی ورزش‌اش می‌گوید: «لوسی می‌دونست که تواناییش بیشتر از این‌هاست، شاید هم به خاطر همین ناراحت شده.»


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.