خانه / سمعک / آیا ویروس کرونا باعث کم شنوایی و وزوز گوش نیز می شود؟
سرور و هاست رایگان

آیا ویروس کرونا باعث کم شنوایی و وزوز گوش نیز می شود؟

کووید ۱۹ بیماری که توسط گروه ویروس کرونا ایجاد می شود، مشکلات بهداشتی و سلامتی بی شماری را به همراه دارد. بیشتر علایم این بیماری تنفسی هستند و با تنگی نفس، سرفه و گلو درد همراه هستند. با این وجود نگرانی هایی وجود دارد که این بیماری باعث اختلالات نورولوژیک نیز می شود.

در مطالعه ای بر روی ۲۱۴ بیمار کرونایی با درجات مختلف مشکلات تنفسی، ۳۶ درصد بیماران علایم نورولوژیکی از خود نشان دادند و در این بیماران درگیری سیستم عصبی مرکزی، سیستم عصبی محیطی و ماهیچه های استخوانی مشاهده شد.

اخیرا، شواهد چاپ شده اندکی بین ارتباط ببیماری کرونا و وزوز گوش وجود دارد. اما طبق گفته انجمن وزوز گوش آمریکا ، شرایط رفتاری از پیش موجود ممکن است باعث شود که بیماران به دلیل استرس و افسردگی همراه با انزوای اجتماعی، وزوز گوش را تجربه کنند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی: وزوز گوش

 

 

 

به عنوان مثال ، یک مطالعه بزرگ جمعیتی معتقد است كه مبتلایان به اختلال اضطراب عمومی ، تقریباً هفت برابر بیشتر از افراد نرمال، وزوز گوش را به صورت مزمن، شدید و جدی تجربه می كنند. در عصر حاضر با خطر ابتلا به عفونت و انزوای اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، استرس و افسردگی عواطف رایجی هستند که همه ما ممکن است تجربه کنیم.

 

 

اتوتوکسیتی یک خطر بالقوه است

 

در حالی که هنوز خیلی زود است بدانید که آیا واکسن احتمالی می تواند خطر اتوتوکسیتی (دلیل شناخته شده کاهش شنوایی) را داشته باشد یا خیر ، برخی از درمان های مورد بحث در حال حاضر خطر بالقوه ای برای سیستم شنوایی به همراه دارند.

 

خانواده داروهای کینین، که در طول تاریخ برای پیشگیری و درمان مالاریا مورد استفاده قرار گرفته اند ، دارای سابقه اتوتوکسیتی هستند. با این حال، آخرین آزمایش این خانواده دارویی در معالجه COVID-19 پیرامون هیدروکسی کلروکین متمرکز شده است، که خطر کمتری برای بروز اتوتوکسیتی دارد.

 

یک آنتی ویروس درمانی امیدوارکننده که در حال تولید است و در کارآزمایی های بالینی برای COVID-19 ، Remdesivir ، در حال حاضر به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی کم شنوایی، ذکر نشده است.

 

 

پروتکل های ایمنی جدید متخصصین شنوایی

 

 

امروزه ، بزرگترین نگرانی در مورد COVID-19 انتقال و شیوع آن است. درمان کم شنوایی – همانند بسیاری از خدمات ضروری بهداشتی دیگر – شامل رویه هایی است که مسافت اجتماعی هوشمند را به چالش می کشد اما اجرای ایمن آن غیرممکن نیست. Telehealth یا درمان از راه دور مانند تجویز سمعک از راه دور و تنظیم آن، خدمات تنظیم و تجویز سمعک در منزل و … استفاده صحیح از PPE، سرویس جانبی و پروتکل های مناسب در مطب انجام شود تا به طور قابل توجهی پتانسیل قرار گرفتن در معرض بیماری را هم برای بیمار و هم پزشک محدود کند.

 

حتما بخوانید: تجویز سمعک در منزل

 

در حالی که حس شنوایی بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت می باشد، مراقبت های بهداشتی شنوایی باید به یک سرویس بهداشتی ضروری تبدیل شود که در آن پزشکان بتوانند ضمن ارائه بهترین خدمات شنوایی، خطر قرار گیری در معرض عفونت و ابتلا به آن را کاهش دهند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تجویز سمعک در منزل در دوره ویروس کرونا میتوانید با همکاران کلینیک شنوایی سنجی نوین سمعک تماس بگیرید.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.