خانه / روانشناسی / ۵ نکته کلیدی که شرکت‌های موفق را از شرکت‌های ناموفق متمایز می‌کند – موفقیت
سرور و هاست رایگان

۵ نکته کلیدی که شرکت‌های موفق را از شرکت‌های ناموفق متمایز می‌کند – موفقیت

۵ نکته کلیدی که شرکت‌های موفق را از شرکت‌های ناموفق متمایز می‌کند - موفقیت
در موفقیت : ۲۰۲۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۴:۵۹

امروزه شرکت‌های جدید از همان بدو تأسیس وارد رقابت شدید با بقیه شرکت‌ها می‌شوند. آن‌ها باید از همان ابتدا خودی نشان دهند تا جلب توجه کرده و مشتری جذب کنند. با اینکه آزمون و خطا برای هر شرکت تازه تأسیسی اجتناب ناپذیر است، اما شرکت‌هایی که پس از سال‌ها همچنان با قدرت در صحنه رقابت حضور دارند، به نکات کوچکی توجه می‌کنند که در طولانی مدت سبب سبقت گرفتن از دیگران می‌شود.

بر اساس داده کاوی سایت Small Business Administration، شرکت‌های کوچک تر تا چندین سال از شرکت‌های بزرگ تر تقلید می‌کنند و نیمی از آن‌ها در همان پنج سال اول شکست می‌خورند. شاید مشکل این بوده که تقلید کردن را به درستی انجام نداده بودند.

با اینکه یک نسخه جامع برای همه شرکت‌ها وجود ندارد، ولی در ادامه با چند نکته کلیدی که شرکت‌های موفق به آن‌ها عمل می‌کنند آشنا می‌شوید:

با مشتریان خوش رفتار باشید.

اولویت دادن به مشتریان بی تردید کاری است که تمام شرکت‌های موفق آن را انجام می‌دهند. باید در تمام فرایندهای تصمیم گیری از محصول گرفته تا عملیات، مشتری را در نظر گرفت. خوش رفتاری با مشتری سبب می‌شود تا آن‌ها به مشتریان ثابت تبدیل شوند و با تعریف کردن از شما دیگران را هم مشتری شما کنند.

با کارمندان حتی از مشتریان هم بهتر رفتار کنید.

پر واضح است که کارمندان عضو بسیار مهمی از شرکت‌ها به شمار می‌روند. مهم تر از نگه داشتن کارمندان این است که آن‌ها را خوشحال نگه دارید. مثلاً برخی شرکت‌ها هم وعده‌های غذایی رایگان به کارمندان می‌دهند و هم باشگاه ورزشی، سلمانی، کنسول بازی و غیره را برای کارمندان فراهم می‌کنند.

البته همه شرکت‌ها نمی‌توانند چنین امکاناتی را فراهم کنند، اما با پرداخت دستمزد مناسب، توجه به کارمندان، مرخصی کافی، بسته‌های تشویقی و توازن بین کار و زندگی می‌توان آن‌ها را خوشحال کرد. فراموش نکنید کارمندان خوشحال، مشتریان را هم خوشحال می‌کنند و این در نهایت به نفع شما خواهد بود.

برای تغییرات پیش بینی نشده آماده باشید.

توانایی مواجه با تغییرات یکی دیگر از کارهایی است که شرکت‌های موفق به درستی انجام می‌دهند. ممکن است این تغییر، رقابت با یک شرکت تازه تأسیس دیگر، رکود بازار، جا‌به‌جایی کارمندان، بکارگیری فناوری‌های جدید و یا تغییر در قوانین باشد؛ در هر صورت شما باید با اعتماد به نفس با آن‌ها مواجه شده و اجازه ندهید در عملکرد کسب و کار شما خللی ایجاد کنند.

برقراری ارتباط شفاف، رهبری قدرتمند و داشتن یک ذهن باز، عواملی هستند که به شما در عبور از موانع و بهتر شدن کمک می‌کنند.

اهداف قدرتمند تعریف کنید.

هدف، تمرکز می‌آورد. زمانی که هدف گذاری می‌کنید همه کارمندان از وظایف خود آگاه می‌شوند. هدف‌ها به شما کمک می‌کنند تا میزان موفقیت شرکت خود را اندازه گیری کنید. کارمندان باید حس کنند که توانایی رسیدن به اهداف تعیین شده را دارند. برای هدف گذاری می‌توانید از روش «اسمارت» (SMART) استفاده کنید:

Specific: مشخص،

Measurable: قابل اندازه گیری،

Attainable: دست یافتنی،

Realistic: واقع گرایانه، /Relevant: مرتبط

Timely/Time Bound: در محدوده زمانی مشخص

 خاص باشید.

در دنیای کسب و کار شرکت‌های تکراری از گردونه رقابت کنار می‌روند و عرصه را به شرکت‌هایی که کار متفاوتی انجام می‌دهند، واگذار می‌کنند. کسب و کارها بسته به صنعت تغییر شکل می‌دهند و در محصولات، اهداف و مدیران خود تغییرات ایجاد می‌کنند، اما عاملی که سبب ماندگاری آن‌ها می شود، خاص بودن است.

امروزه میلیون‌ها کافی شاپ وجود دارد که در اکثر آن‌ها فقط قهوه سرو می‌شود. اما کافی شاپ‌هایی هم هستند که مشتریان می‌توانند در آن‌ها علاوه بر نوشیدن قهوه، با حیوانات خانگی بی سرپرست نیز آشنا شده و مراقبت از آن‌ها را بر عهده بگیرند.

شرکت‌های موفق به این پنج عنصر توجه می‌کنند و اگر شما هم می‌خواهید در زمینه کاری خود موفق باشید، می‌توانید این پنج فاکتور را در استراتژی‌های خود لحاظ کنید.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.