خانه / روانشناسی / توصیه دورسی به استارتاپ‌ها: به جای تقلید از بزرگان دنبال روش مناسب خودتان باشید – کار
سرور و هاست رایگان

توصیه دورسی به استارتاپ‌ها: به جای تقلید از بزرگان دنبال روش مناسب خودتان باشید – کار

توصیه دورسی به استارتاپ‌ها: به جای تقلید از بزرگان دنبال روش مناسب خودتان باشید – کار
در کسب و کار : ۲۰۲۰-۰۸-۱۷ ۱۹:۳۴:۵۴


ایلان ماسک با ساعات کاری طولانی و مدیریت چندین شرکت موفق به الگویی برای مدیران تازه‌کار بدل شده اما مدیرعامل توییتر این الگوبرداری را مزخرف می‌داند.

الگو گرفتن از بزرگان دنیای فناوری برای هدایت کسب و کار روش متداولی است اما «جک دورسی»، مدیرعامل توییتر طی گفتگویی در پادکست «The Boardroom: Out of Office» به همه توصیه کرده به جای شبیه‌سازی این رفتارها دنبال روش‌های متناسب با شرایط خودشان باشند که برای آنها جواب می‌دهد. نکته جالب این است که ۲۰ ساعت کار در روز مثل ایلان ماسک را مزخرف می‌داند.

دورسی طی این مصاحبه به مسائل مختلفی پرداخته که از برنامه روزانه او تا آنچه که به وی انگیزه داده و روش‌های جلوگیری از فرسودگی کاری حین مدیریت همزمان دو شرکت را شامل می‌شود. وی تاکید کرد که مدیران جوان استارتاپ‌ها برای دچار نشدن به فرسودگی باید به جای تقلید کورکورانه از کارآفرین‌های سرشناس، ببینند چه روشی برای آنها مناسبتر است و جواب می‌دهد.

مدیرعامل توییتر قبول دارد که قرار نگرفتن تحت تاثیر رفتار رهبران موفق کار دشواری است اما مدیران باید خودآگاهی داشته و تاثیر کار بدون توقف بر خودشان را بررسی کنند. چنین رویکردی گاهی می‌تواند شما را از فرصت‌های پیش رو غافل کند. دورسی به ایلان ماسک به عنوان یکی از مدیرانی که برای بسیاری به الگو تبدیل شده اشاره می‌کند:

«مثلا تصور می‌کنید موفقیت یعنی باید روزی ۲۰ ساعت کار و فقط ۴ ساعت استراحت کنم چون ایلان ماسک به همین روش موفق شده؛ اما این مزخرف است. اگر به جای نگاه به درون خودمان تنها به دیگران چشم بدوزیم نمی‌توانیم سطح استانداردهای خودمان را بالا برده و رشد کنیم.»

اشاره دورسی به یکی از مصاحبه‌های ماسک با «نیویورک تایمز» است که طی آن گفته بود هفته‌ای ۱۲۰ ساعت کار می‌کند. البته وی بعدا ساعات کاری را به ۸۰ تا ۹۰ ساعت در هفته کاهش داد. جدای از سخنان مدیرعامل توییتر پیش از این تحقیقات نشان داده که کار بیش از حد به سلامت ذهن و قلب آسیب زده و حتی می‌تواند به سرطان و خودکشی منجر شود.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.