خانه / روانشناسی / ارزش بازار اپل مرز دو تریلیون دلار را پشت سر گذاشت – کار
سرور و هاست رایگان

ارزش بازار اپل مرز دو تریلیون دلار را پشت سر گذاشت – کار

ارزش بازار اپل مرز دو تریلیون دلار را پشت سر گذاشت – کار
در کسب و کار : ۲۰۲۰-۰۸-۲۰ ۱۹:۳۴:۱۸


ارزش بازار اپل روز گذشته از مرز دو تریلیون دلار گذشت و با دو برابر شدن ارزش آن ظرف دو سال گذشته، اپل نامش را به عنوان نخستین شرکت سهامی عام در آمریکا به ثبت رساند که به چنین جایگاهی رسیده است.

اپل که حالا ۴.۲۷۵ سهم دارد موفق شد روز گذشته در ساعت ۱۱ صبح به وقت ایالت های شرقی آمریکا این رکورد را ثبت کند و ارزش هر سهم آن به ۴۶۷.۷۷ دلار رسید. با این حال در ساعات پایانی دیروز ارزش بازار اپل مجددا به زیر دو تریلیون دلار (۱.۹۸ تریلیون دلار) تنزل کرد و هر سهم آن با قیمت حدودی ۴۶۲.۸۳ دلار معامله شد.

اپل نخستین بار در دوم اوت ۲۰۱۸ توانست ارزش بازار یک تریلیون دلاری را به ثبت برساند و در آن زمان تحلیلگران وال استریت متفق القول بودند که سازنده آیفون نامش را به عنوان نخستین شرکت دو تریلیون دلاری آمریکا به ثبت می رساند. در ۳۱ جولای امسال نیز اپل توانست غول نفتی عربستان سعودی یعنی کمپانی آرامکو را پشت سر بگذارد و به ارزشمندترین شرکت سهامی عام دنیا بدل شود.

hamrah-mechanic

ارزش بازار اپل

طولی نکشید که دیگر غول های فناوری آمریکا نظیر آمازون، مایکروسافت و آلفابت هم توانستند ارزش بازار یک تریلیون دلاری را ثبت کنند. رشد ارزش سهام اپل در یک سال گذشته به ۶۰ درصد رسیده است و در حالی که پاندمی کووید ۱۹ بسیاری از شرکت ها را از پا درآورده اپل همچنان یکه تاز بازار است. در سال گذشته نیز سهام این شرکت ۱۲۰ درصد رشد داشت.

سازنده آیفون اواخر ماه گذشته میلادی گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود را منتشر کرد و در آن از درآمد رکوردشکن ۵۹.۷ میلیارد دلاری اش و همچنین رشد دو رقمی فروش محصولات و خدماتش خبر داد. در فصل گذشته گرچه بسیاری از خرده فروشی های اپل با تعطیلی اجباری به خاطر کرونا روبرو بودند اما گفته می شود گرایش کاربران به کار از منزل و فروش موفق این شرکت در پلتفرم های آنلاین توانسته رکورد هایی رویایی را برای آن رقم بزند.

البته ارزش بازار دو تریلیون دلار اپل بیشتر نقشی نمادین دارد با این حال نشان میدهد که تیم کوک مدیرعامل آن به خوبی توانسته این شرکت را هدایت کند و حالا دیگر سرمایه گذاران اپل این شرکت را نه یک سازنده سخت افزار که از بازیگران اصلی عرصه نرم افزار می دانند.


منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.