خانه / روانشناسی / عادت های عجیب که شما باهوش نشان می دهد.
سرور و هاست رایگان
عادت عجیب افراد باهوش

عادت های عجیب که شما باهوش نشان می دهد.

عادت های عجیب و غیرمعمول که نشان می دهند شما از سایرین باهوش تر هستید

  1. _میزتان نامرتب و شلوغ است
  2. _تا دیروقت بیدار هستید
    دکتر «وای» بر این باورست که ساعت بدن افراد باهوش تر به گونه متفاوتی عمل می کند و دلیل دیگر این امر نیز آن است که آنها اغلب افراد درونگرایی هستند و با بیدار ماندن در طول شب، تمام عوامل مزاحم را کنار گذاشته و به اندیشیدن و حل مسائل مبادرت می کنند.
  3. _دشنام می دهید پژوهشگری به نام دکتر «تیموثی جی» می گوید: “هر اندازه در زمینه ای الفاظ بیشتری بدانید، بدان معناست که در زمینه دیگری نیز دایره لغتی بیشتری دارید. چندان عجیب نیست که افراد باهوش تر، فحش های بیشتری را بلد باشند. البته این بدان معنا نیست که این الفاظ را به کار می برند.
  4. _دوش آب سرد را دوست دارید
  5. _صدای جویدن غذا، اعصاب تان را خرد می کند
  6. _ گاهی کارهای احمقانه و بدون تفکر انجام می دهید
    محققان دریافتند، افرادی که بدون فکر کردن کاری را انجام می دهند، تا ۲۹ درصد بیشتر از سایرین، برخی از اطلاعات را به خاطر می آورند. انجام بدون فکر برخی از کارها سبب کارآیی بهتر حافظه تان شده و به مغز نیز راهکارهای بصری می دهد.
  7. _از خودتان انتقاد می کنید
    افراد باهوش تر، عمدتا توانمندی ها و دستاوردهای خود را دست کم می گیرند و به جای آنکه اعتماد به نفس فراوانی داشته باشند، از عملکردهای خود انتقاد می کنند.
  8. _ رویاپردازی می کنید
  9. _با خودتان حرف می زنید در مطالعه ای که در دانشگاه «ویسکونتین» و «پنسیلوانیا» انجام پذیرفت، محققان از شرکت کنندگان این پژوهش خواستند تا اشیائی را به خاطر سپرده و آنها را بیابند. بلند گفتن نام آن اشیاء توانست به به خاطر سپردن آنها کمک فراوانی کند.

در واقع زمانی که نام شیء را بلند بیان می کنید، آنرا در ذهن خود مجسم می کنید و در نتیجه مغز قدرت به خاطر سپردن و یا یافتن بهتر آن شیء را می یابد.”

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.