خانه / دسته‌بندی نشده / راهنمایی باید‌ها و نباید‌های حرکات دست در طول جلسه مصاحبه
سرور و هاست رایگان

راهنمایی باید‌ها و نباید‌های حرکات دست در طول جلسه مصاحبه

رزومه و جواب‌های قاطع تنها موارد مورد نیاز برای گرفتن یک شغل نیستند. زبان بدن نیز نقش مهمی در نشان دادن شخصیت و صحت گفته‌های شما در طول مصاحبه دارد. اگر مطمئن نیستند در طول یک مصاحبه‌ی کاری چه کار‌هایی باید با دستان خود انجام بدهید، در ادامه مقاله با ما همراه بمانید.

یکی از مهمترین بخش‌هایی از بدن که می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی گفته‌های ما در طول جلسه‌ی مصاحبه باشد، دستان هستند. اما بسیاری از افراد نمی‌دانند دقیقا چه کاری بهتر است با دست‌ها انجام شود تا بهترین بازخورد را داشته باشد. در ادامه چند نکته و راهنمایی برای شما داریم. این راهنمایی‌ها شامل مواردی هستند که باید انجام دهید یا نباید انجام دهید.

مواردی که با دست‌ها باید در طول مصاحبه انجام شود:

نشان دادن کف دست: نشان دادن کف دست به طرف مقابل می‌تواند نشانه‌ای از صداقت، درستکاری و وفاداری شما باشد.

چسباندن نُک انگشت‌ها به هم: نُک انگشتان را مثل سیاستمداران به یکدیگر بچسبانید تا اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

 

مواردی که با دست‌ها نباید در طول مصاحبه انجام شود:

پنهان کردن کف دست: خواباندن کف دست‌ها در مقابل خود بر روی میز نشانه‌ای از تلاش شما برای تسلط و غلبه کردن بر شرایط را نشان می‌دهد.

پنهان کردن دست‌ها: مخفی کردن دست‌های شما نیز نشانه‌ای است از اینکه می‌خواهید چیزی را مخفی کنید. دست‌های خود را خارج از جیب بگذارید.

لمس کردن انگشت‌ها: اگر با انگشت‌های خود دائم روی میز بزنید، این موضوع نشانه‌ای است از بی‌تابی شما و همچنین باعث عدم تمرکز می‌شود.

از کار‌هایی مانند دست به بغل زدن و دائم و بی‌جهت تکان دادن دست‌ها نیز خودداری کنید. به یاد داشته باشید که زبان بدن آنقدر تاثیرگذار است که می‌تواند یک مصاحبه را کامل به نفع شما پیش ببرد. برای راهنمایی بهتر پیرامون همه صحبت‌هایی که تا کنون انجام دادیم، پیشنهاد می‌کنم ویدیوی زیر را تماشا کنید:

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۳ دیدگاه

  1. این دستورالعمل ها برای جامعه ایرانی هم کاربرد داره یا چیزای کلی هست که از متون خارجی استفاده می شه؟

  2. عالی بود خسته نباشید
    با ارزوی موفقیت بیشتر برای شما

  3. آیا واقعا در ایران کاربرد دارد؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.