خانه / دسته‌بندی نشده / ترفندهایی که شما را باهوش‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد !
سرور و هاست رایگان

ترفندهایی که شما را باهوش‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد !

 

خیلی از مردم دل‌شان می‌خواهد در حد اینشتین باهوش باشند، اما جالب است بدانید بهره‌ی هوشی (IQ) فقط ۲۰ درصد از کیفیت عملکردمان را در زندگی تعیین می‌کند، در حالی که ۸۰ درصد بقیه‌ به هوش هیجانی (EQ) بستگی دارد. مطالعات نشان داده است ۹۰ درصد کارمندان موفق از هوش هیجانی بالایی برخوردارند و درآمد سالانه‌ی بالاتری دارند. مهم‌ترین مشخصه‌ی هوش هیجانی خودشناسی است. افراد دارای هوش هیجانی بالا علاوه بر اینکه خودشان را کاملا می‌شناسند، به خوبی می‌دانند دیگران در موردشان چه فکری می‌کنند. این افراد مهارت باورنکردنی‌ای در تأثیرگذاری دارند و می‌توانند طرز رفتارشان را طوری تنظیم کنند که باهوش‌تر به نظر برسند. در ادامه با ۸ ترفند ثابت شده‌ی علمی آشنا خواهید شد که شما را باهوش‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهند.

۱. مطالب‌تان را با نمودار ارائه دهید

برای اینکه باهوش به نظر برسید، مطالب‌تان را با نمودار ارائه دهید.
بر اساس پژوهشی که در دانشگاه کرُنِل انجام شد، مردم معمولا به منابعی که دارای نمودار باشند، بیشتر اعتماد می‌کنند. در یک پژوهش، از شرکت‌کنندگان خواسته شد دو متن را که درباره‌ی تأثیرگذاری یک داروی سرماخوردگی جدید بودند، بخوانند. یکی از متون دارای نمودار و دیگری فاقد نمودار بود. نتایج نشان داد ۹۶ درصد افرادی که متن دارای نمودار را خوانده بودند، به تأثیرگذاری دارو باور پیدا کردند. این در حالی است که رقم باورپذیری تأثیر دارو در میان افرادی که متن فاقد نمودار را خوانده بودند، فقط ۶۷ درصد گزارش شد. پس بار دیگری که اقدام به نوشتن مطلبی می‌کنید، از جادوی نمودار غافل نشوید. نیازی نیست نمودارهای پیچیده تهیه کنید، همین که نمودارتان دقیق و قابل فهم باشد کافی است.
مقاله مرتبط: چطور یک پاورپوینت عالی برای ارائه تهیه کنیم؟

۲. از کلمات قلمبه‌ سلمبه استفاده نکنید

 

هیچ‌وقت برای اینکه نشان دهید باهوش هستید، از کلمات قلمبه‌ سلمبه استفاده نکنید. یادتان باشد کسی که واقعا باهوش باشد، نیازی به خودنمایی ندارد. در ضمن، اگر مدام از کلمات ثقیل و دشوار استفاده کنید، ممکن است دچار اشتباه شوید و برخی کلمات را نابه‌جا به کار ببرید. این‌گونه اشتباهات کلامی باعث می‌شوند دیگران به هوش‌تان شک کنند. پس اگر می‌خواهید باهوش‌تر به نظر برسید، از به کار بردن کلمات قلمبه‌ سلمبه بپرهیزید و در عوض، سعی کنید مقصودتان را ساده اما تأثیرگذار منتقل کنید.

۳. خودتان را باور داشته باشید

 

برای اینکه باهوش به نظر برسید، خودتان را باور داشته باشید.
هیچ چیزی به اندازه‌ی اعتماد به نفس نشانه‌ی هوشمندی نیست. کسی که خودش را باور داشته باشد، دیگران هم باورش خواهند کرد. مطالعات نشان داده است اعتماد به نفس بالا موجب بهبود عملکرد افراد در زمینه‌های شناختی می‌شود. در نقطه‌ی مقابل، اعتماد به نفس پایین روی کیفیت عملکردهای شناختی تأثیر منفی می‌گذارد. اعتماد به نفس پایین فورا به چشم می‌آید و باعث می‌شود در نظر دیگران کم‌هوش جلوه کنید. پس اگر می‌خواهید دیگران باورتان کنند، قبل از همه خودتان باید به خودتان ایمان بیاورید.
مقاله مرتبط: ۷ گام برای رسیدن به خودباوری

۴. روی فن بیان‌تان کار کنید

به گفته‌ی لئونار ملودینو (Leonard Mlodinow)، کارشناس ارتباطات، اگر دو نفر دقیقا یک محتوای مشابه را بیان کنند، از این دو نفر شخصی باهوش‌تر به نظر خواهد رسید که از فن بیان بهتری برخوردار باشد و در واقع سخنورانه‌تر صحبت کند. ملودینو می‌گوید شخصی که کمی تندتر و رساتر صحبت کند، کمتر تپق بزند و از زیر و بم کردن صدایش کمک بگیرد پرانرژی‌تر، بامعلومات‌تر و البته باهوش‌تر به نظر خواهد رسید. پس اگر می‌خواهید باهوش‌تر به نظر برسید، یکنواخت صحبت نکنید، بلکه گاهی حجم صدای‌تان را کم و زیاد کنید و به سطح انرژی کلام‌تان آگاه باشید.
مقاله مرتبط: ۱۱ راه ساده برای تقویت فن بیان

۵. ارتباط چشمی برقرار کنید

برقراری ارتباط چشمی کمک می‌کند باهوش‌تر به نظر برسید. بر اساس نتایج پژوهشی که در دانشگاه لویولا انجام شد، شرکت‌کنندگانی که با مخاطبان‌شان ارتباط چشمی برقرار کرده بودند، توانستند در نظر دیگران باهوش‌تر جلوه کنند.

۶. آهسته یا شتاب‌زده کار نکنید

نتایج پژوهشی که در دانشگاه بوستون انجام شد، نشان داد افرادی که در انجام کارها وقت تلف نمی‌کنند و هر کاری را تقریبا با همان سرعت مطلوبی که دیگران انجام می‌دهند، پیش می‌برند باهوش‌تر به نظر می‌رسند. انسان‌ها به طور معمول تمایل ویژه‌ای به زمانبندی دارند و بر اساس برخی ویژگی‌های ذهنی از جمله هوشیاری، آگاهی و نیت، افرادی را که در انجام کارها، هم‌سرعت عموم مردم هستند، باهوش‌تر می‌بینند. پس اگر می‌خواهید باهوش‌تر به نظر برسید، از وقت تلف کردن بپرهیزید و البته پرسرعت‌تر از حد معمول نیز نباشید.

۷. عینک بزنید

 

برای اینکه باهوش به نظر برسید، عینک بزنید.
مطالعات نشان داده است افرادی که عینک می‌زنند، به ویژه عینک‌های قطور و تمام فریم، در نظر مردم باهوش‌تر جلوه می‌کنند. پس اگر چشم‌تان ضعیف است، شاید بهتر باشد به جای لنز از عینک استفاده کنید.

۸. سنجیده لباس بپوشید

در مطالعات متعددی ثابت شده است طرز لباس پوشیدن افراد روی برداشتی که مردم از شخصیت‌شان خواهند داشت، تأثیر می‌گذارد. افرادی که در انتخاب لباس‌شان دقت می‌کنند و سنجیده لباس می‌پوشند، باهوش‌تر به نظر می‌رسند. این در حالی است که پوشیدن لباس‌های باز باعث می‌شود چندان باهوش به نظر نرسید، چرا که تمامی توجهات به سمت بدن‌تان جلب خواهد شد و دیگر کسی به اندیشه‌هایی که در سر دارید توجه نشان نخواهد داد. اما آیا می‌دانستید طرز لباس پوشیدن افراد روی کیفیت عملکردشان نیز تأثیر می‌گذارد؟ نتایج پژوهشی که در دانشگاه نورث‌وِسترن انجام شد، نشان داد افرادی که حین کار روپوش آزمایشگاهی می‌پوشند، در انجام کارهایی که نیازمند هوش و تمرکز هستند عملکرد مطلوب‌تری دارند.

منبع : +

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۸ دیدگاه

  1. مطلب خوبی بود
    به ما هم سر بزنید

  2. عالی بود. سپاس آقای مهندس

  3. سلام مطلب جالب و کاربردی بود اگه برای هر مورد یک عکس مرتبط میزاشتین که عالی تر می شد یکمی هم فونتشو درشتر کنید 🙂 به سایت ما هم سری بزنید http://chizberger.ir

  4. با سلام و ارزوی موفقیت برای سایت خوبتون

  5. سلام ممنون بابت سایت خوبتون.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.