خانه / دسته‌بندی نشده / اثرات مثبت گوش کردن به موسیقی در محل کارتان
سرور و هاست رایگان

اثرات مثبت گوش کردن به موسیقی در محل کارتان

کارشناسان کسب‌وکار به این نتیجه رسیده‌اند که گوش دادن به موسیقی در محل کار باعث می‌شود میزان خلاقیت و در نتیجه عملکرد کارمندان افزایش یابد.


هر محل کاری دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است. بعضی از محل‌های کار دارای فضایی شلوغ و صمیمی هستند که باعث می‌شود میزان مشارکت و همکاری افزایش یابد، اما نقطه ضعفی که وجود دارد سخت‌تر بودن تمرکز در چنین محیط‌هایی خواهد بود. علت آن نیز ساده است؛ تمام ملاقات، تماس‌ها و گفتگوها در یک محیط صورت می‌گیرد.

در چنین شرایطی، شاید دوست داشته باشید که هدفونی روی گوشتان بگذارید و به موسیقی گوش دهید تا بتوانید بر کارتان تمرکز کنید. البته گوش دادن به موسیقی ممکن است از نظر بعضی‌ها کار اشتباهی تلقی شود، اما کارشناسان کسب‌وکار نظر متفاوتی دارند.

کارشناسان کسب‌وکار معتقد هستند که انجام هر کاری نیاز به زمان و مکان مناسب دارد و گوش دادن به موسیقی نیز خارج از این موضوع نیست. پس از مطالعات فراوان، کارشناسان زمان‌ مناسب برای گوش دادن به موسیقی را تشخیص داده‌اند که باعث می‌شود میزان خلاقیت شما نه‌تنها افزایش یابد بلکه بتوانید بر کارتان تمرکز بهتری داشته باشید.

در محیط‌های شلوغ موسیقی پرانرژی گوش دهید

وقتی در محیطی هستید که شلوغ است، مغز شما اطلاعات زیادی از صداهای موجود در اطرافتان دریافت می‌کند. در چنین حالتی، بهترین کار این است که هدفون را روی گوشتان بگذارید و موسیقی که به شما انرژی مثبت بدهد، پخش کنید. یکی از بهترین انواع  موسیقی‌ در چنین حالتی، موسیقی بی‌کلام است.

در انجام وظایف تکراری موسیقی گوش دهید

گاهی اوقات وظایفی به ما محول می‌شود که مجبوریم کارهای تکراری انجام دهیم. برای مثال، قرار است کنفرانسی برگزار شود و شما وظیفه دارید نام شرکت‌کنندگان در کنفرانس را روی کارت‌هایی بنویسید یا هدایایی قرار است به افرادی داده شود و وظیفه بسته‌بندی هدایا با شما است. در چنین وظایفی که شامل انجام کارهای تکراری می‌شود، بهتر است موسیقی گوش کنید.

موزیک باعث می‌شود انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و نوراپی‌نفرین به کار بیفتند و در نتیجه میزان عملکرد و دقت شما در انجام کارتان بیشتر شود.

به موسیقی‌هایی مورد علاقه‌تان گوش دهید

در نظر داشته باشید که مغز شما قرار است وظایف جدیدی انجام دهد که هنوز اطلاعاتی از آن‌ها ندارد. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان که بارها آن را شنیده‌اید یا موسیقی بدون کلام، باعث می‌شود بهتر تمرکز کنید؛ زیرا شامل داده‌های جدید نمی‌شود و مغز شما با دریافت اطلاعات جدید در کنار اطلاعات وظایفی که انجام می‌دهید، مواجه نخواهد شد.

به عبارت ساده‌تر، باید گفت موسیقی باعث می‌شود میزان خلاقیت شما بالاتر رود؛ مخصوصا اگر بدانید که باید چه موسیقی گوش کنید. در کنار آن از هدفونی استفاده کنید که میزان نویز موجود را کاهش دهد، زیرا باعث می‌شود تمرکز بیشتری داشته باشید.

سعی کنید از گوش دادن به موسیقی‌ که انرژی منفی دارد یا غمگین است، پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود انگیزه کار در شما کاهش یابد.

لینک کوتاه مطلب :

درباره سعید جنگ جوی

من سعید جنگ جوی هستم و برخلاف نامم صلح جو و صلح طلب هستم از آنجایی که مهندسی آی تی خوندم و از طرفی به روانشناسی علاقه دارم این دو علاقه به هم پیوسته و این سایت موفقیت رو بوجود آورده است. شاد و خندون باشید ;)

۵ دیدگاه

  1. بسیار عالی
    از وب سایت من هم بازدید فرمایید .
    http://moaveni.ir/photoblog
    با تشکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.